Sää- ja ilmastoriski -ohjelman kansikuva

Hengitysliiton ohjelmat ja oppaat -podcast

Jokainen opas ja ohjelma muodostaa oman kokonaisuutensa. Kuuntele yksi kerrallaan missä järjestyksessä haluat!

Hengitysliiton oppaat ohjaavat sinut hengittämisen saloihin ja kaikille turvalliseen liikuntaan. Ohjattuja hengitysharjoituksia ja liikuntavideoita löytyy Hengitysliiton soittolistoilta YouTubesta.

Hengitysliiton ohjelmista löydät käytännönläheiset ratkaisut omien potilastaitojesi kehittämiseen sekä hengitysterveyden edistämiseen sää- ja ilmastoriskien kasvaessa.

Osa 1/4 Hengittämisen fysiologia ja hengitysharjoitukset

Hengitä ja hengästy -oppaan kansikuva

Mitä ihmisessä tapahtuu, kun hän hengittää?Hengitysharjoitukset, joilla voi turvallisesti harjoituttaa omia keuhkojaan. Harjoitukset soveltuvat kaikenikäisille ja kuntoisille.

Jakso sisältää
Hengitä ja hengästy -oppaan luvut 1–6.

Kesto 37 minuuttia.

Kuuntele opas YouTubessa.

Osa 2/4 Turvallinen liikunta

Hengitä ja hengästy -oppaan kansikuva

Hengästymistä ei tarvitse pelätä. Hyvä fyysinen kunto lisää elämänlaatua ja arjen toimintakykyä. Saat perustietoa hengittämisestä ja turvallisesta liikunnasta, joka sopii kaikenikäisille ja kuntoisille, erityisesti on huomioitu hengityssairauksia sairastavien ihmisten tiedon ja tuen tarpeet.

Jakso sisältää Hengitä ja hengästy -oppaan luvun 7.

Kesto 19 minuuttia.

Kuuntele opas YouTubessa.

Osa 3/4 Sitä on nyt ilmassa!

Kuuntele Hengitysliiton ohjelma sää- ja ilmastoriskeihin varautumisesta. Saat myös vinkkejä siitä, miten riskejä voi vähentää omassa arjessa.

Kun toimimme ajoissa, meillä on aikaa sopeutua muutokseen ja suojella tulevia sukupolvia. Ohjelmassa otetaan kantaa niin ihmisten kuin rakennustenkin terveyteen.

Kesto 38 minuuttia.

Kuuntele ohjelma YouTubessa.

Osa 4/4 Hyvässä hoidossa: kuunnellaan toisiamme!

Kuuntele Hengitysliiton ohjelma potilastaitoihin ja hyvää hoitoon. Hyvä vuorovaikutussuhde on kahden kauppa. Tässä jaksossa annetaan vinkkejä hyviin kohtaamisiin terveydenhuollossa ja miten niihin voi itse vaikuttaa.

Katso myös esimerkkivideot enemmän ja vähemmän onnistuneista kohtaamisista.

Kesto 27 minuuttia.

Kuuntele ohjelma Youtubessa.