Hengityssuojaimet

Hengityssuojaimia kannattaa käyttää pölyisissä ja likaisissa tiloissa työskennellessä. Hengityssairaat voivat hyötyä suojaimista myös esim. katupölyaikaan.

Purku-, rakennus- ja kunnostustyöt edellyttävät pääsääntöisesti hengityssuojainten käyttöä. Voidaan sanoa, että hengityssuojainten käyttö on erittäin tärkeää aina, kun työskennellään pölyisissä ja likaisissa olosuhteissa.

Erityisesti hengityssairaat, mutta myös muutkin ihmiset voivat saada oireita myös hengitysilman epäpuhtauksien, kylmyyden ja kuivuuden sekä hajusteiden vuoksi.

Markkinoilla on henkilökohtaisia ilmaa lämmittäviä, kostuttavia ja puhdistavia tuotteita ja laitteita. Osa laitteista on valmistettu erityisesti ammattikäyttöön työturvallisuuden takaamiseksi tai hengityssairaille.

Lisätietoa hengityssuojaimista ja sisäilmasta sairastuneille vinkkejä hengityssuojaimen valintaan.

Osallistu Pieni eleen vaalittomaan keräykseen. Keräys järjestetään maakuntavaalien suunniteltuna ajankohtana 17.-28.10., vaikka vaalit siirtyivätkin keväälle. Vaalittomalla keräyksellä Pieni ele muistuttaa, että lahjoittaminen onnistuu muutenkin kuin käteisenä keräyslippaaseen. https://bit.ly/2CTMxWw

Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Oivallus, ettei tarvitse selvitä kaikesta yksin, monet muutkin ovat kulkeneet samaa polkua aiemmin. Vertaistoiminta luo uskoa tulevaan, siihen, että tulevaisuus on kaikesta huolimatta olemassa jokaiselle. Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Hengitysliitto kiittää tämän kirjoituksen myötä kaikkia vertaistoimijoita ja toivottaa oikein hyvää kansainvälistä #vertaistuenpäivä'ä:: https://bit.ly/2yq48kQ

Hengitysliitto muistuttaa Asunnottomien yön alla, että sisäilmasta oireilu ja sairastaminen ovat asunnottomuuden riskitekijä. Sisäilmasta sairastavat asunnottomat ovat asunnottomuuden erityisryhmä, joka tunnistetaan vielä huonosti. Sisäilmasta oireilusta juurensa juontavaan asunnottomuuteen voidaan vaikuttaa tehokkaasti kuntatason ennaltaehkäisevillä ja auttavilla palveluilla.