Ilmaa lämmittävät hengityssuojaimet

Ilmaa lämmittävät hengityssuojaimet voivat olla hyödyllisiä pakkasilmassa.

Ilmaa lämmittävät hengityssuojaimet varastoivat uloshengitysilman lämmön ja kosteuden, ja luovuttavat sen sisäänhengitysilmaan. Lämpöä varaavana materiaalina on ruostumaton teräs, muovi tai valmistajan patentoima muu materiaali.

Hengityssuojaimen lämmittimessä olevan kennon tai verkon voi pestä käytön jälkeen. Lämmitin kiinnitetään kasvoille joko nauhoilla tai hupun avulla. Lämmittimet ovat selkeitä ja helposti pestävissä joko vedellä tai suositellulla pesuaineella. Vaihdettavia osia ei ole.

Osa käyttäjistä hyötyy lämmittävistä hengityssuojaimista, osalla kokee käyttömukavuuden osin ongelmallisena: silmälasit voivat huurtua, kenno ei istu kasvoille mukavasti ja läpi kulkeva ilmamäärä ei tunnut riittävältä. Lämmitin voi olla hyödyllinen henkilöille, joiden hengitysoireet pahenevat pakkasilmassa.

Todennäköisesti terveyttä edistävä vaikutus

• Facebook : 2055522307809631

Kuntoutusverkosto KUVE on huolissaan kuntoutuksen tulevaisuudesta sote-uudistuksessa. Julkisuuteen on välittynyt viestejä siitä, että lääkinnällisen kuntoutuksen järjestämisvastuuta oltaisiin siirtämässä Kelalta maakuntiin ottamatta kaikilta osin huomioon kuntoutuskomitean mietinnössä esitettyjä asiantuntijanäkemyksiä.

• Facebook : 2055494467812415

Varhaislapsuuden kodin kosteusvaurio voi lisätä lapsen matala-asteista tulehdusta, mutta vaikutus ei näyttäisi olevan pysyvä, todetaan THL:n tutkimuksessa. Niin tai näin, kosteusvaurioille altistuminen on joka tapauksessa saatava loppumaan. Ja tähän on yksinkertainen resepti: rakennukset on korjattava kuntoon ja asukkailla on oltava mahdollisuus puhtaisiin väistötiloihin.

• Facebook : 2055380104490518

Hengitysliitto kerää varoja neuvoloille tarkoitettujen häkämittareiden hankkimiseksi. Mittareiden avulla voidaan seurata odottavien ja synnyttäneiden äitien ja vauvojen elimistön häkäpitoisuuksia. Näin kehitykselle haitalliset riskit voidaan havaita ja puuttua niihin jo ennakoon. Voit osallistua arpajaisiin verkossa: