Ilmaa lämmittävät hengityssuojaimet

Ilmaa lämmittävät hengityssuojaimet voivat olla hyödyllisiä pakkasilmassa.

Ilmaa lämmittävät hengityssuojaimet varastoivat uloshengitysilman lämmön ja kosteuden, ja luovuttavat sen sisäänhengitysilmaan. Lämpöä varaavana materiaalina on ruostumaton teräs, muovi tai valmistajan patentoima muu materiaali.

Hengityssuojaimen lämmittimessä olevan kennon tai verkon voi pestä käytön jälkeen. Lämmitin kiinnitetään kasvoille joko nauhoilla tai hupun avulla. Lämmittimet ovat selkeitä ja helposti pestävissä joko vedellä tai suositellulla pesuaineella. Vaihdettavia osia ei ole.

Osa käyttäjistä hyötyy lämmittävistä hengityssuojaimista, osalla kokee käyttömukavuuden osin ongelmallisena: silmälasit voivat huurtua, kenno ei istu kasvoille mukavasti ja läpi kulkeva ilmamäärä ei tunnut riittävältä. Lämmitin voi olla hyödyllinen henkilöille, joiden hengitysoireet pahenevat pakkasilmassa.

Todennäköisesti terveyttä edistävä vaikutus

Hengitysliiton mobiilijäsenpalvelu Mopsin kautta saat puhelimesi näytölle muistutuksen Hengitysliiton tulevista tapahtumista. Mopsin jäseneduista löydät myös Tuija Rantamaan MediYoga-verkkointensiivikurssin, joka sisältää kymmenen tunnin mittaista MediYoga-harjoituskertaa. Mopsista löydät niin yhdistyksen kuin liitonkin jäsenedut ja tapahtumat. Mopsin avulla voit myös soittaa Hengitysliiton palvelupuhelimiin helposti, vaikka matkan päältä. Lisäksi Mopsissa luet näppärästi liiton uutiset, päivität jäsentietosi sekä kerrot meille toiveesi, ideasi tai palautteesi. Lue lisää ja katso latausohjeet täällä: https://bit.ly/2GX8THD

• Facebook : 2509529719075552

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt