Ilmaa lämmittävät hengityssuojaimet

Ilmaa lämmittävät hengityssuojaimet voivat olla hyödyllisiä pakkasilmassa.

Ilmaa lämmittävät hengityssuojaimet varastoivat uloshengitysilman lämmön ja kosteuden, ja luovuttavat sen sisäänhengitysilmaan. Lämpöä varaavana materiaalina on ruostumaton teräs, muovi tai valmistajan patentoima muu materiaali.

Hengityssuojaimen lämmittimessä olevan kennon tai verkon voi pestä käytön jälkeen. Lämmitin kiinnitetään kasvoille joko nauhoilla tai hupun avulla. Lämmittimet ovat selkeitä ja helposti pestävissä joko vedellä tai suositellulla pesuaineella. Vaihdettavia osia ei ole.

Osa käyttäjistä hyötyy lämmittävistä hengityssuojaimista, osalla kokee käyttömukavuuden osin ongelmallisena: silmälasit voivat huurtua, kenno ei istu kasvoille mukavasti ja läpi kulkeva ilmamäärä ei tunnut riittävältä. Lämmitin voi olla hyödyllinen henkilöille, joiden hengitysoireet pahenevat pakkasilmassa.

Todennäköisesti terveyttä edistävä vaikutus

Osallistu Pieni eleen vaalittomaan keräykseen. Keräys järjestetään maakuntavaalien suunniteltuna ajankohtana 17.-28.10., vaikka vaalit siirtyivätkin keväälle. Vaalittomalla keräyksellä Pieni ele muistuttaa, että lahjoittaminen onnistuu muutenkin kuin käteisenä keräyslippaaseen. https://bit.ly/2CTMxWw

Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Oivallus, ettei tarvitse selvitä kaikesta yksin, monet muutkin ovat kulkeneet samaa polkua aiemmin. Vertaistoiminta luo uskoa tulevaan, siihen, että tulevaisuus on kaikesta huolimatta olemassa jokaiselle. Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Hengitysliitto kiittää tämän kirjoituksen myötä kaikkia vertaistoimijoita ja toivottaa oikein hyvää kansainvälistä #vertaistuenpäivä'ä:: https://bit.ly/2yq48kQ

Hengitysliitto muistuttaa Asunnottomien yön alla, että sisäilmasta oireilu ja sairastaminen ovat asunnottomuuden riskitekijä. Sisäilmasta sairastavat asunnottomat ovat asunnottomuuden erityisryhmä, joka tunnistetaan vielä huonosti. Sisäilmasta oireilusta juurensa juontavaan asunnottomuuteen voidaan vaikuttaa tehokkaasti kuntatason ennaltaehkäisevillä ja auttavilla palveluilla.