Homekorjaustöiden maksuperusteet

Yleisimmät maksuperusteet ovat yksikkö- ja kokonaishinta.

Omakotitalojen homekorjaustöiden maksuperusteina ovat pääosin yksikköhinta (tuntiveloitus) tai kokonaishinta. Tuntiveloitushintaisesta työstä kannattaa pyytää kokonaiskustannusarvio, koska lopullinen kokonaiskustannus saa ylittää enintään 15 % annetusta kustannusarviosta. Lisä- ja muutostyöt eivät kuitenkaan sisälly tähän 15 %:in. Kaikki lisä- ja muutostyön yksikköhinnat on oltava sopimuksissa.

Alla olevasta kuvasta löytyvät erilaiset urakkamuodot, maksuperusteet ja sopimussuhteet.

Kiinteistö-osake- ja taloyhtiöiden homekorjaushankkeiden urakkamuodot

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt

Hengitysliitto lahjoittaa vuonna 2019 noin 70 häkämittaria 6 paikkakunnan äitiysneuvoloihin ympäri Suomea. Häkämittarien avulla kannustetaan savuttomuuteen ja tuetaan raskausaikana vanhempia nikotiinituotteiden käytön lopettamiseen. Viime viikolla lahjoituksia tehtiin muun muassa Sallan ja Kemijärven neuvoloihin. Kuvissa terveydenhoitajat Tarja Ojanen, Riitta Vartioniemi-Iso-Heiko ja Maria Lyytikäinen Kemijärveltä sekä terveydenhoitaja Miia Kivelä Sallasta. Lue lisää https://bit.ly/2WNJ7La

Tule kokeilemaan puistogolfia Jyväskylän kirkkopuistoon. Pelit ovat käynnissä tänään ja huomenna Hengitysliiton Kirkkopäivien pisteellä.

#kirkkopäivät #liikunta #puistogolf #urheilu