Huolto, siivous ja ylläpidosta huolehtiminen

Näiltä sivuilta löydät tietoa rakennusten ja asuintalojen huollosta, siivouksesta ja ylläpidosta.

Kiinteistöt vaativat jatkuvaa huolenpitoa. Huoltamalla niitä säännöllisesti pidät sisäilman puhtaana ja ehkäiset kosteusvaurioita.

Rakennuksen huolto sivulta löydät ohjeita aina talon paikan valitsemisesta, salaojien rakentamisesta märkätilojen tarkistamiseen ja puhdistamiseen.

Mökin huolto-oppaassa neuvotaan, minkälaisen tarkistuslistan kanssa kesämökki kannattaa käydä läpi talven jälkeen.

Hei, me siivotaan -videot opastavat kodin puhtaana pitämisessä ja hyvän sisäilman ylläpidossa. Videosarja on jaettu kolmeen osaan: kylpyhuoneen siivous, keittiön siivous ja ilmanvaihdon huolto. Videosarja on toteutettu yhteistyössä Marttaliiton ja Kiilto Kodinhoitotuotteiden kanssa.

Hengitysliiton mobiilijäsenpalvelu Mopsin kautta saat puhelimesi näytölle muistutuksen Hengitysliiton tulevista tapahtumista. Mopsin jäseneduista löydät myös Tuija Rantamaan MediYoga-verkkointensiivikurssin, joka sisältää kymmenen tunnin mittaista MediYoga-harjoituskertaa. Mopsista löydät niin yhdistyksen kuin liitonkin jäsenedut ja tapahtumat. Mopsin avulla voit myös soittaa Hengitysliiton palvelupuhelimiin helposti, vaikka matkan päältä. Lisäksi Mopsissa luet näppärästi liiton uutiset, päivität jäsentietosi sekä kerrot meille toiveesi, ideasi tai palautteesi. Lue lisää ja katso latausohjeet täällä: https://bit.ly/2GX8THD

• Facebook : 2509529719075552

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt