Huolto, siivous ja ylläpidosta huolehtiminen

Näiltä sivuilta löydät tietoa rakennusten ja asuintalojen huollosta, siivouksesta ja ylläpidosta.

Kiinteistöt vaativat jatkuvaa huolenpitoa. Huoltamalla niitä säännöllisesti pidät sisäilman puhtaana ja ehkäiset kosteusvaurioita.

Rakennuksen huolto sivulta löydät ohjeita aina talon paikan valitsemisesta, salaojien rakentamisesta märkätilojen tarkistamiseen ja puhdistamiseen.

Mökin huolto-oppaassa neuvotaan, minkälaisen tarkistuslistan kanssa kesämökki kannattaa käydä läpi talven jälkeen.

Hei, me siivotaan -videot opastavat kodin puhtaana pitämisessä ja hyvän sisäilman ylläpidossa. Videosarja on jaettu kolmeen osaan: kylpyhuoneen siivous, keittiön siivous ja ilmanvaihdon huolto. Videosarja on toteutettu yhteistyössä Marttaliiton ja Kiilto Kodinhoitotuotteiden kanssa.

Osallistu Pieni eleen vaalittomaan keräykseen. Keräys järjestetään maakuntavaalien suunniteltuna ajankohtana 17.-28.10., vaikka vaalit siirtyivätkin keväälle. Vaalittomalla keräyksellä Pieni ele muistuttaa, että lahjoittaminen onnistuu muutenkin kuin käteisenä keräyslippaaseen. https://bit.ly/2CTMxWw

Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Oivallus, ettei tarvitse selvitä kaikesta yksin, monet muutkin ovat kulkeneet samaa polkua aiemmin. Vertaistoiminta luo uskoa tulevaan, siihen, että tulevaisuus on kaikesta huolimatta olemassa jokaiselle. Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Hengitysliitto kiittää tämän kirjoituksen myötä kaikkia vertaistoimijoita ja toivottaa oikein hyvää kansainvälistä #vertaistuenpäivä'ä:: https://bit.ly/2yq48kQ

Hengitysliitto muistuttaa Asunnottomien yön alla, että sisäilmasta oireilu ja sairastaminen ovat asunnottomuuden riskitekijä. Sisäilmasta sairastavat asunnottomat ovat asunnottomuuden erityisryhmä, joka tunnistetaan vielä huonosti. Sisäilmasta oireilusta juurensa juontavaan asunnottomuuteen voidaan vaikuttaa tehokkaasti kuntatason ennaltaehkäisevillä ja auttavilla palveluilla.