Pisaroiva ilmankostutin

Pisaroiva ilmankostutin kostuttaa huoneilmaa pisaroimalla veden esimerkiksi ultraäänen avulla.

Vedessä olevat mineraalit ja mahdolliset bakteerit päätyvät huoneilmaan ja voivat aiheuttaa vakaviakin terveyshaittoja.

Huoneistoon kertyvä valkoinen hienojakoinen pöly on mineraaleista peräisin. Pölyongelma koskee erityisesti ultraäänilaitteita.

Vettä ei saa jättää seisomaan laitteeseen. Osa valmistajista suosittelee tislattua vettä kostutukseen. Laite on huollettava erittäin tarkasti. Osassa laitteista on suodattimia, jotka on myös huollettava.

Voi aiheuttaa terveyshaittoja

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt

Hengitysliitto lahjoittaa vuonna 2019 noin 70 häkämittaria 6 paikkakunnan äitiysneuvoloihin ympäri Suomea. Häkämittarien avulla kannustetaan savuttomuuteen ja tuetaan raskausaikana vanhempia nikotiinituotteiden käytön lopettamiseen. Viime viikolla lahjoituksia tehtiin muun muassa Sallan ja Kemijärven neuvoloihin. Kuvissa terveydenhoitajat Tarja Ojanen, Riitta Vartioniemi-Iso-Heiko ja Maria Lyytikäinen Kemijärveltä sekä terveydenhoitaja Miia Kivelä Sallasta. Lue lisää https://bit.ly/2WNJ7La

Tule kokeilemaan puistogolfia Jyväskylän kirkkopuistoon. Pelit ovat käynnissä tänään ja huomenna Hengitysliiton Kirkkopäivien pisteellä.

#kirkkopäivät #liikunta #puistogolf #urheilu