Pisaroiva ilmankostutin

Pisaroiva ilmankostutin kostuttaa ilmaa pisaroimalla veden esimerkiksi pyörivän kiekon tai ultraäänen avulla huoneilmaan.

Vedessä olevat mineraalit ja bakteerit päätyvät huoneilmaan ja voivat aiheuttaa vakaviakin terveyshaittoja.

Huoneistoon kertyvä valkoinen hienojakoinen pöly on mineraaleista peräisin. Pölyongelma koskee erityisesti ultraäänilaitteita.

Vettä ei saa jättää seisomaan laitteeseen. Osa valmistajista suosittelee tislattua vettä kostutukseen. Laite on huollettava erittäin tarkasti. Osassa laitteista on suodattimia, jotka on myös huollettava.

Voi aiheuttaa terveyshaittoja

• Facebook : 2055522307809631

Kuntoutusverkosto KUVE on huolissaan kuntoutuksen tulevaisuudesta sote-uudistuksessa. Julkisuuteen on välittynyt viestejä siitä, että lääkinnällisen kuntoutuksen järjestämisvastuuta oltaisiin siirtämässä Kelalta maakuntiin ottamatta kaikilta osin huomioon kuntoutuskomitean mietinnössä esitettyjä asiantuntijanäkemyksiä.

• Facebook : 2055494467812415

Varhaislapsuuden kodin kosteusvaurio voi lisätä lapsen matala-asteista tulehdusta, mutta vaikutus ei näyttäisi olevan pysyvä, todetaan THL:n tutkimuksessa. Niin tai näin, kosteusvaurioille altistuminen on joka tapauksessa saatava loppumaan. Ja tähän on yksinkertainen resepti: rakennukset on korjattava kuntoon ja asukkailla on oltava mahdollisuus puhtaisiin väistötiloihin.

• Facebook : 2055380104490518

Hengitysliitto kerää varoja neuvoloille tarkoitettujen häkämittareiden hankkimiseksi. Mittareiden avulla voidaan seurata odottavien ja synnyttäneiden äitien ja vauvojen elimistön häkäpitoisuuksia. Näin kehitykselle haitalliset riskit voidaan havaita ja puuttua niihin jo ennakoon. Voit osallistua arpajaisiin verkossa: