Pisaroiva ilmankostutin

Pisaroiva ilmankostutin kostuttaa ilmaa pisaroimalla veden esimerkiksi pyörivän kiekon tai ultraäänen avulla huoneilmaan.

Vedessä olevat mineraalit ja bakteerit päätyvät huoneilmaan ja voivat aiheuttaa vakaviakin terveyshaittoja.

Huoneistoon kertyvä valkoinen hienojakoinen pöly on mineraaleista peräisin. Pölyongelma koskee erityisesti ultraäänilaitteita.

Vettä ei saa jättää seisomaan laitteeseen. Osa valmistajista suosittelee tislattua vettä kostutukseen. Laite on huollettava erittäin tarkasti. Osassa laitteista on suodattimia, jotka on myös huollettava.

Voi aiheuttaa terveyshaittoja

Osallistu Pieni eleen vaalittomaan keräykseen. Keräys järjestetään maakuntavaalien suunniteltuna ajankohtana 17.-28.10., vaikka vaalit siirtyivätkin keväälle. Vaalittomalla keräyksellä Pieni ele muistuttaa, että lahjoittaminen onnistuu muutenkin kuin käteisenä keräyslippaaseen. https://bit.ly/2CTMxWw

Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Oivallus, ettei tarvitse selvitä kaikesta yksin, monet muutkin ovat kulkeneet samaa polkua aiemmin. Vertaistoiminta luo uskoa tulevaan, siihen, että tulevaisuus on kaikesta huolimatta olemassa jokaiselle. Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Hengitysliitto kiittää tämän kirjoituksen myötä kaikkia vertaistoimijoita ja toivottaa oikein hyvää kansainvälistä #vertaistuenpäivä'ä:: https://bit.ly/2yq48kQ

Hengitysliitto muistuttaa Asunnottomien yön alla, että sisäilmasta oireilu ja sairastaminen ovat asunnottomuuden riskitekijä. Sisäilmasta sairastavat asunnottomat ovat asunnottomuuden erityisryhmä, joka tunnistetaan vielä huonosti. Sisäilmasta oireilusta juurensa juontavaan asunnottomuuteen voidaan vaikuttaa tehokkaasti kuntatason ennaltaehkäisevillä ja auttavilla palveluilla.