Kosteusvaurioiden ennaltaehkäisy

Käyttämällä rakennuksen järjestelmiä oikein, huoltamalla kiinteistöä säännöllisesti ja remontoimalla käyttöikänsä päässä olevat rakenteet voi ehkäistä kosteusvaurioiden syntymisen.

Kosteusvaurioiden ehkäisemiseen voidaan vaikuttaa jo suunnittelu- ja rakentamisvaiheessa. Valumavesien kulkusuunta kannattaa suunnitella ottamalla ympäröivän maaston muodot huomioon. Salaojat tulee rakentaa huolellisesti, jotta talon perustukset ja alapohja pysyvät kuivana. Katolle satava vesi on ohjattava riittävän kauas talon perustuksista. Myös pesutilojen huolellinen vesieristykseen kannattaa panostaa.

Lue lisää sivulla Kiinteistön huolto

Lue myös Mökin huolto-opas

Hengitysliiton mobiilijäsenpalvelu Mopsin kautta saat puhelimesi näytölle muistutuksen Hengitysliiton tulevista tapahtumista. Mopsin jäseneduista löydät myös Tuija Rantamaan MediYoga-verkkointensiivikurssin, joka sisältää kymmenen tunnin mittaista MediYoga-harjoituskertaa. Mopsista löydät niin yhdistyksen kuin liitonkin jäsenedut ja tapahtumat. Mopsin avulla voit myös soittaa Hengitysliiton palvelupuhelimiin helposti, vaikka matkan päältä. Lisäksi Mopsissa luet näppärästi liiton uutiset, päivität jäsentietosi sekä kerrot meille toiveesi, ideasi tai palautteesi. Lue lisää ja katso latausohjeet täällä: https://bit.ly/2GX8THD

• Facebook : 2509529719075552

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt