Pölynimurit

Pölynimureita mainostetaan joskus myös ilmaa puhdistavina laitteina, mutta tämä on varsin rohkea väite.

Pölynimurin tarkoituksena on imeä pölyä ja pieniä roskia pinnoilta. Roskat kerätään pölypussiin tai pölysäiliöön. Vaihtoehtoina ovat perinteinen perässä vedettävä malli tai kiinteästi asennettava keskuspölynimuri.

Pölynimurin hankinnassa kannattaa kiinnittää huomio sekä imurin imukykyyn, että suodattimien suodatuskykyyn. Hyvä imuri poistaa pölyt ja roskat, huono imuri lähinnä siirtää hienojakoisemman pölyn pinnoilta sisäilmaan.

Kuluttaja.fi -verkkosivusto tekee vertailuja ja julkaisee pölynimurin ostajan opasta.

Osallistu Pieni eleen vaalittomaan keräykseen. Keräys järjestetään maakuntavaalien suunniteltuna ajankohtana 17.-28.10., vaikka vaalit siirtyivätkin keväälle. Vaalittomalla keräyksellä Pieni ele muistuttaa, että lahjoittaminen onnistuu muutenkin kuin käteisenä keräyslippaaseen. https://bit.ly/2CTMxWw

Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Oivallus, ettei tarvitse selvitä kaikesta yksin, monet muutkin ovat kulkeneet samaa polkua aiemmin. Vertaistoiminta luo uskoa tulevaan, siihen, että tulevaisuus on kaikesta huolimatta olemassa jokaiselle. Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Hengitysliitto kiittää tämän kirjoituksen myötä kaikkia vertaistoimijoita ja toivottaa oikein hyvää kansainvälistä #vertaistuenpäivä'ä:: https://bit.ly/2yq48kQ

Hengitysliitto muistuttaa Asunnottomien yön alla, että sisäilmasta oireilu ja sairastaminen ovat asunnottomuuden riskitekijä. Sisäilmasta sairastavat asunnottomat ovat asunnottomuuden erityisryhmä, joka tunnistetaan vielä huonosti. Sisäilmasta oireilusta juurensa juontavaan asunnottomuuteen voidaan vaikuttaa tehokkaasti kuntatason ennaltaehkäisevillä ja auttavilla palveluilla.