Perinteiset pölynimurit

Perinteistä pölynimuria on huollettava säännöllisesti, jotta se toimii tarkoituksen mukaisesti.

Perinteisissä pölynimureissa on erillinen pölypussi, johon roskat kerätään. Yleensä pölynimurin imuteho heikkenee pussin täyttyessä. Pussien koot vaihtelevat merkeittäin alle 2 litrasta noin 4 litraan. Suodattimista toinen on yleensä ennen moottoria, ja toinen ennen  ilman ulostuloa. Pölynimurin poistoilmasuodattimissa täytyy olla suodatus myös pienimmille hiukkasille (vähintään luokka H12).

Muista:

• Pölypussi ja suodattimet on vaihdettava säännöllisesti.
  • Suodattimien kiinnityksen on oltava tiivis, jotta ilma ei virtaa suodattimen ohi.
  • Kiinnitä huomio myös suodattimien vaihto- ja pesumahdollisuuksiin on myös kiinnitettävä huomiota. Laite toimii toivotusti vain puhtailla suodattimilla.

Terveysvaikutuksia ei voi arvioida

• Facebook : 2055522307809631

Kuntoutusverkosto KUVE on huolissaan kuntoutuksen tulevaisuudesta sote-uudistuksessa. Julkisuuteen on välittynyt viestejä siitä, että lääkinnällisen kuntoutuksen järjestämisvastuuta oltaisiin siirtämässä Kelalta maakuntiin ottamatta kaikilta osin huomioon kuntoutuskomitean mietinnössä esitettyjä asiantuntijanäkemyksiä.

• Facebook : 2055494467812415

Varhaislapsuuden kodin kosteusvaurio voi lisätä lapsen matala-asteista tulehdusta, mutta vaikutus ei näyttäisi olevan pysyvä, todetaan THL:n tutkimuksessa. Niin tai näin, kosteusvaurioille altistuminen on joka tapauksessa saatava loppumaan. Ja tähän on yksinkertainen resepti: rakennukset on korjattava kuntoon ja asukkailla on oltava mahdollisuus puhtaisiin väistötiloihin.

• Facebook : 2055380104490518

Hengitysliitto kerää varoja neuvoloille tarkoitettujen häkämittareiden hankkimiseksi. Mittareiden avulla voidaan seurata odottavien ja synnyttäneiden äitien ja vauvojen elimistön häkäpitoisuuksia. Näin kehitykselle haitalliset riskit voidaan havaita ja puuttua niihin jo ennakoon. Voit osallistua arpajaisiin verkossa: