Pölypussittomat pölynimurit

Pölypussittomissa pölynimureissa pöly ja roskat imetään laitteen sisälle, josta keskipakoisvoima ajaa ne sylinterin reunoille. Sieltä ne edelleen putoavat alas ja kerääntyvät säiliöön.

Pölypussittomissa pölynimureissa on poistoilman suodatus. Suodattimet on vaihdettava aivan niin kuin perinteisissäkin pölynimureissa. Pölysäiliö on pestävä tyhjennysten yhteydessä.

Pölypussitonta pölynimuria hankkiessa kiinnitä erityisesti huomiota laitteen poistoilmasuodattimien laatuun. Pölypussittomien imureiden etuna mainostetaan imutehon säilymistä vakiona, koska lika ei tuki pölypussia kuten perinteisissä pölynimureissa. Eduksi mainitaan usein myös alhaisemmat kustannukset, mutta suodattimien hankinnalta ei pölypussittomissakaan laitteissa välty. Testeissä pölypussittomien imurien tyhjennys on koettu epähygieeniseksi ja hankalaksi verrattuna perinteisiin malleihin.

Terveysvaikutuksia ei voi arvioida

Hengitysliiton mobiilijäsenpalvelu Mopsin kautta saat puhelimesi näytölle muistutuksen Hengitysliiton tulevista tapahtumista. Mopsin jäseneduista löydät myös Tuija Rantamaan MediYoga-verkkointensiivikurssin, joka sisältää kymmenen tunnin mittaista MediYoga-harjoituskertaa. Mopsista löydät niin yhdistyksen kuin liitonkin jäsenedut ja tapahtumat. Mopsin avulla voit myös soittaa Hengitysliiton palvelupuhelimiin helposti, vaikka matkan päältä. Lisäksi Mopsissa luet näppärästi liiton uutiset, päivität jäsentietosi sekä kerrot meille toiveesi, ideasi tai palautteesi. Lue lisää ja katso latausohjeet täällä: https://bit.ly/2GX8THD

• Facebook : 2509529719075552

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt