Pölypussittomat pölynimurit

Pölypussittomissa pölynimureissa pöly ja roskat imetään laitteen sisälle, josta keskipakoisvoima ajaa ne sylinterin reunoille. Sieltä ne edelleen putoavat alas ja kerääntyvät säiliöön.

Pölypussittomissa pölynimureissa on poistoilman suodatus. Suodattimet on vaihdettava aivan niin kuin perinteisissäkin pölynimureissa. Pölysäiliö on pestävä tyhjennysten yhteydessä.

Pölypussitonta pölynimuria hankkiessa kiinnitä erityisesti huomiota laitteen poistoilmasuodattimien laatuun. Pölypussittomien imureiden etuna mainostetaan imutehon säilymistä vakiona, koska lika ei tuki pölypussia kuten perinteisissä pölynimureissa. Eduksi mainitaan usein myös alhaisemmat kustannukset, mutta suodattimien hankinnalta ei pölypussittomissakaan laitteissa välty. Testeissä pölypussittomien imurien tyhjennys on koettu epähygieeniseksi ja hankalaksi verrattuna perinteisiin malleihin.

Terveysvaikutuksia ei voi arvioida

Osallistu Pieni eleen vaalittomaan keräykseen. Keräys järjestetään maakuntavaalien suunniteltuna ajankohtana 17.-28.10., vaikka vaalit siirtyivätkin keväälle. Vaalittomalla keräyksellä Pieni ele muistuttaa, että lahjoittaminen onnistuu muutenkin kuin käteisenä keräyslippaaseen. https://bit.ly/2CTMxWw

Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Oivallus, ettei tarvitse selvitä kaikesta yksin, monet muutkin ovat kulkeneet samaa polkua aiemmin. Vertaistoiminta luo uskoa tulevaan, siihen, että tulevaisuus on kaikesta huolimatta olemassa jokaiselle. Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Hengitysliitto kiittää tämän kirjoituksen myötä kaikkia vertaistoimijoita ja toivottaa oikein hyvää kansainvälistä #vertaistuenpäivä'ä:: https://bit.ly/2yq48kQ

Hengitysliitto muistuttaa Asunnottomien yön alla, että sisäilmasta oireilu ja sairastaminen ovat asunnottomuuden riskitekijä. Sisäilmasta sairastavat asunnottomat ovat asunnottomuuden erityisryhmä, joka tunnistetaan vielä huonosti. Sisäilmasta oireilusta juurensa juontavaan asunnottomuuteen voidaan vaikuttaa tehokkaasti kuntatason ennaltaehkäisevillä ja auttavilla palveluilla.