Haluatko yhteistyökumppaniksi?

Liikunnan asiantuntijat kouluttavat liikunnan ja sosiaali- ja terveydenhuollon alojen ammattilaisia sekä paikallisyhdistysten vertaisohjaajia.
Liitto järjestää erilaisia liikuntakampanjoita ja –tapahtumia, jotka ovat avoimia kaikille. Lisäksi liitto ja paikalliset hengitysyhdistykset järjestävät yhdessä erityisesti hengityssairaille ja heidän läheisilleen tarkoitettuja liikuntatapahtumia. Paikallisten hengitysyhdistysten yksi tärkeimmistä ja suosituimmista toimintamuodoista on liikunnan järjestäminen. Lähes jokainen hengitysyhdistys järjestää säännöllisesti kokoontuvia liikuntaryhmiä.
Hengitysliitto on erikoistunut arkiliikunnan eli liikunnallisten elintapojen sekä hengityssairaiden liikunnan edistämiseen. Liitto on siis myös valtakunnallinen liikuntaa edistävä järjestö, joka saa avustusta tähän toimintaan Opetus- ja kulttuuriministeriön jakamista veikkausvoittovaroista.
Jos haluat tietää lisää liikunnasta tai toteuttaa liikuntatapahtuman yhteistyössä, ota yhteyttä:

Liikunnan suunnittelija Janne Haarala, 050 522 4094
Suunnittelija Veera Farin, 044 407 7020

• Facebook : 2055522307809631

Kuntoutusverkosto KUVE on huolissaan kuntoutuksen tulevaisuudesta sote-uudistuksessa. Julkisuuteen on välittynyt viestejä siitä, että lääkinnällisen kuntoutuksen järjestämisvastuuta oltaisiin siirtämässä Kelalta maakuntiin ottamatta kaikilta osin huomioon kuntoutuskomitean mietinnössä esitettyjä asiantuntijanäkemyksiä.

• Facebook : 2055494467812415

Varhaislapsuuden kodin kosteusvaurio voi lisätä lapsen matala-asteista tulehdusta, mutta vaikutus ei näyttäisi olevan pysyvä, todetaan THL:n tutkimuksessa. Niin tai näin, kosteusvaurioille altistuminen on joka tapauksessa saatava loppumaan. Ja tähän on yksinkertainen resepti: rakennukset on korjattava kuntoon ja asukkailla on oltava mahdollisuus puhtaisiin väistötiloihin.

• Facebook : 2055380104490518

Hengitysliitto kerää varoja neuvoloille tarkoitettujen häkämittareiden hankkimiseksi. Mittareiden avulla voidaan seurata odottavien ja synnyttäneiden äitien ja vauvojen elimistön häkäpitoisuuksia. Näin kehitykselle haitalliset riskit voidaan havaita ja puuttua niihin jo ennakoon. Voit osallistua arpajaisiin verkossa: