Haluatko yhteistyökumppaniksi?

Liikunnan asiantuntijat kouluttavat liikunnan ja sosiaali- ja terveydenhuollon alojen ammattilaisia sekä paikallisyhdistysten vertaisohjaajia.

Liitto järjestää erilaisia liikuntakampanjoita ja –tapahtumia, jotka ovat avoimia kaikille. Lisäksi liitto ja paikalliset hengitysyhdistykset järjestävät yhdessä erityisesti hengityssairaille ja heidän läheisilleen tarkoitettuja liikuntatapahtumia. Paikallisten hengitysyhdistysten yksi tärkeimmistä ja suosituimmista toimintamuodoista on liikunnan järjestäminen. Lähes jokainen hengitysyhdistys järjestää säännöllisesti kokoontuvia liikuntaryhmiä.

Hengitysliitto on erikoistunut arkiliikunnan eli liikunnallisten elintapojen sekä hengityssairaiden liikunnan edistämiseen. Liitto on siis myös valtakunnallinen liikuntaa edistävä järjestö, joka saa avustusta tähän toimintaan Opetus- ja kulttuuriministeriön jakamista veikkausvoittovaroista.

Jos haluat tietää lisää liikunnasta tai toteuttaa liikuntatapahtuman yhteistyössä, ota yhteyttä:

Liikunnan suunnittelija Janne Haarala, 050 522 4094

Suunnittelija Veera Farin, 044 407 7020

etunimi.sukunimi@hengitysliitto.fi

Tällä viikolla vietetään Yksi elämän univiikkoa. Neuvokkaan perheen verkkosivuilta löytyy näppärä Unipuu, jonka avulla voi jutella lasten kanssa, miksi uni on tärkeää ja mikä auttaa nukkumaan hyvin. Lue lisää: https://bit.ly/2W4YP4c #yksielama #hyväuni. Hengitysliitto on mukana Yksi elämä -terveystalkoissa.

• Facebook : 2610203232341533

Keuhkosairauksien ja allergologian erikoislääkäri Hannu Puolijoen mukaan sisäilmaan liittyvien oireiden epämääräisyys ja moninaisuus tekee syy-seuraus-yhteyksien todentamisesta yksittäisen potilaan kohdalla haastavaa. Muoti-ilmiöön tai luulosairauteen Puolijoki ei tutkitun tiedon tai työkokemuksensa perusteella usko. Jos koko ajan altistuu, kehittyy vaikea astma. Hannu Puolijoen kohdalle on sattunut myös muutamia keuhkorakkulatulehduksia, jotka ovat erittäin ikäviä, vaikeahoitoisia ja invalidisoivia koska ne ovat usein pysyviä juttuja. Lue lisää Yle MOT:n jutusta, jossa käsitellään Parolan kasarmin sisäilmaongelmia: https://bit.ly/2XEwtOF

Hengitysliiton #tuoksutON-kampanja rohkaisee miettimään omaa suhdetta erilaisiin tuoksuihin ja niiden käyttöön. Kun tiedostaa kuinka paljon erilaisia tuoksuja käyttää päivän mittaan ja minkälainen vaikutus niillä voi olla muihin ihmisiin, on helpompi muuttaa tottumuksiaan. Hengitysliiton järjestöjohtaja kertoo kampanjasta lisää Radio Classicin podcastissa: https://bit.ly/2XdZ2lD.

Pääsiäinen tarjoaa tilaisuuden rauhoittua ja viettää aika perheen kanssa. Omaa aikaa ei kuitenkaan tule myöskään unohtaa ja pidempää viikonloppua voi viettää esimerkiksi liikunnan merkeissä. Hengitysliitto toivottaa kaikille rauhallista ja iloista pääsiäistä.