Palvelut ammattilaisille

Liikuntaan liittyvää terveystietoa sekä liikunta-alan että terveydenhuollon ammattilhenkilöstölle löydät täältä.

Julkaisemme terveydenhuoltoalan ammattihenkilöstölle Hengityskanava-uutiskirjettä 4 kertaa vuodessa yhteistyössä Filha ry:n kanssa. Uusimmat uutiskirjeet löydät täältä. Katso myös esittelyvideo Hengityskanavasta:

Järjestämme yhdessä Pirkanmaan sairaanhoitopiirin kanssa Hengitysmessut, joiden päiväohjelma on suunnattu terveydenhuoltoalan ammattilaisille. Videoita Hengitysmessuilta julkaistaan Hengitysliiton sivuilla ja youtube-kanavalla.

Videossa Pirkanmaan sairaanhoitopiirin lääketieteen tohtori, keuhkosairauksien erikoislääkäri Sirpa Leivo-Korpela kertoo hyvistä hoitokäytännöistä Pirkanmaalla.

Videossa geriatrian erikoislääkäri Hanna Kerminen kertoo keuhkoahtaumatautia sairastavan masennuksesta ja mielialasta.

Järjestämme yhteistyössä Filha ry:n kanssa myös täydennyskoulutusta terveydenhuollon ammattihenkilöstölle. Aiheet vaihtelevat hengityssairauksien ennaltaehkäisystä ja hoidosta kuntoutukseen.

Koulutuskalenteri löytyy Filhan (Finnish Lung Health Association) sivuilta.

Filha

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.