Osallistu & tee #tuoksutON-lupaus

Tue hengitysterveyttä tekemällä #tuoksutON-lupaus ja osallistu keskusteluun verkossa.

Tee #TuoksutON-lupaus

Laadimme tuoksuista ja tuoksuttomuudesta manifestin, johon kannustamme suomalaisia liittymään mukaan! Kannustamme lähtemään liikkeelle pienin valinnoin. Niillä voi olla suuret seuraukset.

Valitse itsellesi sopiva #tuoksutON-lupaus:

1. Nautin itselleni mieluisista tuoksuista ja annan tilaa ympärillä oleville luonnon tuoksuille.
  2. Kiinnitän huomiota käyttämiini keinotekoisiin tuoksuihin ja niiden yhteismäärään.
  3. Valitsen kulutustavaroissa useammin tuoksuttoman vaihtoehdon.
  4. En tupakoi.
  5. Suosin palveluntuottajia, jotka sitoutuvat keinotekoisten tuoksujen vähentämiseen.
  6. Jaan viestiä #tuoksutON #suosikkituoksu

Osallistu keskusteluun ja kerro #suosikkituoksu'si

Keräämme suomalaisten näkemyksiä omista suosikeistaan sosiaalisessa mediassa (@hengitysliitto facebook, twitter, instagram) tunnisteella #suosikkituoksu.

Kannustamme keskustelemaan ja vaihtamaan näkemyksiä tuoksuista ja tuoksuttomuudesta. Tarjoamme omat kanavamme alustaksi jakaa vinkkejä tuotteista ja palveluista, jotka sopivat myös tuoksuille herkistyneille. Seuraa & osallistu keskusteluun sosiaalisessa mediassa.

#tuoksutON-manifesti

#SuomiAreena'n keskiviikon kuulumisia. Tänään keskusteltiin mm. sotesta ja sairaanhoidon robotiikasta "Terveydenhuollon hyvät ja huonot uutiset" -keskustelussa. Tilaisuuden kruunasi Punatähtien sote-aiheinen kappale. Tämän lisäksi Hengitysliiton viestintäpäällikkö Hanna Salminen ja kansanedustaja Pilvi Torsti kävivät tutustumassa Ammattiopisto Luovi'n tiloihin.

Päiväkotien ja koulujen sisäilmaongelmat ratkaistaan yhdessä! Vanhempien aktiivisuudella on iso merkitys silloin, kun päiväkodissa tai koulussa havaitaan sisäilmaongelmia ja ne halutaan ratkaista. Lue Vanhempainliiton toiminnanjohtaja Ulla Siimeksen blogi-juttu Ratkaistaan yhdessä! -hankkeesta kokonaisuudessaan:

#SuomiAreena tunnelmia! Suomen Golfliitto ja nyrkkeilijä Eva Wahlström kokeilemassa puistogolfia Veikkaus-ständillä. Mukana myös Hengitysliiton oma liikunnan suunnittelija Janne Haarala!

Hyvää #SuomiAreena-viikkoa! Hengitysliitto on näkyvästi mukana koko arkiviikon kestävässä keskustelutapahtumassa.

Hengitysliitto ja Ammattiopisto Luovi järjestävät torstaina 19.7. klo 11.30–12.30 yhdessä Invalidiliiton, Tapaturma- ja sairausinvalidien liiton sekä SATAOSAA – Satakunnan mallit työllistymiseen ja osallisuuteen -maakuntakokeilun kanssa keskustelutilaisuuden ”Napakymppi! Osatyökykyiset mahtavana mahdollisuutena” osana SuomiAreenan ohjelmaa. Paikkana Porin Kaupungintalon piha, Hallituskatu 12. Keskustelun juontaa uutistoimittaja Marjukka Havumäki ja näkemyksiään jakamassa ovat mm. presidentti Tarja Halonen, Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen ja Ammattiopisto Luovin johtaja Hannu Koivula. Voit seurata keskustelua myös osoitteessa https://www.katsomo.fi/#!/jakso/942806 . Linkki aktivoituu 18.7 klo 15.00.