Tule mukaan, joukkoomme olet aina tervetullut!

Liittymällä paikallisen hengitysyhdistyksen tai valtakunnallisen yhdistyksen (Sisäilmasta sairastuneetSuomen CF-yhdistys) jäseneksi pääset osalliseksi yhdistyksen ja liiton tarjoamista palveluista, kuten erilaisista vertais- ja liikuntaryhmistä. Lisäksi pääset halutessasi vaikuttamaan hengitysterveyden kannalta tärkeisiin asioihin. Mukana on aktiivisia yhdistysihmisiä, liikkumiseen kaveria kaipaavia, leppoisasta yhdessäolosta pitäviä ja uutta tietoa janoavia ihan tavallisia suomalaisia. Jotkut osallistuvat toimintaan säännöllisesti, jotkut oman aikataulunsa mukaan silloin kun ehtivät.

Katso, mitä kaikkea jäsenenä voi saada: Jäsenedut.

Tutustu arjen toimintaan eri puolilla Suomea: www.hengitysyhdistys.fi.

Sanosten reaaliaikainen kuvapuheluna välitettävä jumppa maksutta uusille jäsenille

Muista käyttää liittymisetusi! Liittymisen jälkeen päädyt kiitos-sivulle, jolta löydät uusille jäsenille tarkoitetun alennuskoodin. Koodi oikeuttaa kaikki uudet jäsenet neljään Sanosten reaaliaikaiseen kuvapuheluna välitettävään jumppaan täysin maksutta. Koodin voi käyttää joko lihaskuntojumppaan tai tasapainojumppaan. Molempien jumppien normaalihinta on 49 euroa.

Voit lunastaa koodin osoitteessa https://store.sanoste.fi. Tarkemmat ohjeet löydät linkistä: https://sanoste.fi/nain-ostat-harrastuksia/. Koodi lunastetaan verkkokaupan ostoskoriin siirryttäessä.

Jäsenmaksu

Jäsenmaksu vaihtelee hieman yhdistyksittäin. Useimmissa yhdistyksissä se on 20-25 euroa vuodessa. Jäsenmaksut lapsille ja nuorille, sekä perheenjäsenille, ovat yleensä perusjäsenmaksua alhaisempia.

Kun liityt jäseneksi 1.10. jälkeen, sinulta ei peritä kuluvan vuoden jäsenmaksua.

Täytä lomake vaikka heti:

Liity hengitysyhdistyksen jäseneksi
Jos sinulla ei ole pankkitunnuksia, voit liittyä seuraavasti:
  1. Tulosta liittymislomake.pdf tai
  2. Tilaa lomake kotiisi: jasenasiat(a)hengitysliitto.fi

"Samalla kun olen jakanut tarinaani muille, olen käsitellyt omaa sairauttani", Hengitysliiton vertaistoiminnassa mukana oleva Ari kertoo uudessa podcastissa.

Vertaiset ovat oman sairauskokemuksensa asiantuntijoita. "En ole terveydenhuollon ammattilainen, mutta minä voin jakaa arjen vinkkejä muille. Ei ole varmaa, toimivatko minun vinkkini, mutta niistä saattaa aueta uusia näkökulmia", Ari sanoo.

Helena kertoo: "Hengitysliiton vertaistoiminnan avulla sain tietää, että jossakin on joku toinen ihminen, jolla on samanlainen elämäntilanne."

Kuuntele YouTubesta Arin ja Helenan keskustelu: https://bit.ly/2RSU1xJ. Voit kuunnella podcastin eli äänitiedoston millä tahansa laitteella, jossa on internetyhteys.

Kuuntele samalla aikaisemmat 3 podcastia, jotka kertovat vertaiskokemuksesta naisen näkökulmasta. Keskustelijat ovat Hengitysliiton kouluttamia kokemustoimijoita. Lue lisää vertaistoiminnasta:

"Minä olen sitkiä ihiminen."Pitkäaikaissairaus on opettanut paitsi sitkeyttä, myös armollisuutta itseä kohtaan, Elisa kertoo Hengitysliiton podcastissa.

Hengitysliiton 3-osainen kuuntelusarja kertoo naisen elämästä sairauden kanssa:
    Miten kehon muutokset vaikuttavat naiseuteen? Muuttaako sairaus vahvemmaksi? Mikä auttaa vaikeina hetkinä, kun happi meinaa loppua?

Hengitysliiton Minä, nainen -kuuntelusarjassa eli podcastissa kolmikymppiset Elisa ja Pirkko keskustelevat 64-vuotiaan Eevan kanssa naisen elämästä pitkäaikaissairauden kanssa. Keskustelijat ovat Hengitysliiton kouluttamia kokemustoimijoita.

Kuuntele kaikki 3 podcastia Hengitysliiton YouTube-kanavalla: https://bit.ly/2Lv1KAR
    Podcastit ovat äänitiedostoja, joita voi kuunnella millä tahansa älylaitteella.