Eija Salo

Eija Salo on valmistunut kokemusasiantuntijaksi vuonna 2015. Eija keikkailee myös Skypellä.

Eija Salo

saloeija@elisanet.fi

Motto:

Vain positiivisella asenteella voi selviytyä!

Aihepiiri:

Voin yhdistää omaan selviytymistarinaani astmasta, allergioista ja atopiasta myös yleistä tietoa hengityssairauksista ja niiden hoidoista. Olen sairastunut jo lapsena. Lisäksi olen altistunut homeille, kemikaaleille ja huonolle sisäilmalle. Olen alun perin koulutukseltani farmaseutti, joka on lisäkouluttanut itseään vuosien varrella todella paljon (mm. astman hoidon erityispätevyys).

Palvelut:

Voin luennoida ja toimia asiantuntijana niin hengityssairauksiin kuin hoitoihinkin liittyen.

Ammattitausta ja osaaminen:

Pitkä kokemus lääkealalta, mm. luennoinut monista eri aihealueista 1980-luvulta lähtien.

Paikallinen yhdistys ja keikkailualue:

Keski-Uudenmaan Hengitysyhdistys, Etelä-Suomi, Skypellä koko Suomi.

Kokemus:

Olen kertonut tarinaani ja luennoinut sairauksista eri yhdistyksille ja järjestöille sekä yleisölle jo ennen varsinaista koulutusta.

"Samalla kun olen jakanut tarinaani muille, olen käsitellyt omaa sairauttani", Hengitysliiton vertaistoiminnassa mukana oleva Ari kertoo uudessa podcastissa.

Vertaiset ovat oman sairauskokemuksensa asiantuntijoita. "En ole terveydenhuollon ammattilainen, mutta minä voin jakaa arjen vinkkejä muille. Ei ole varmaa, toimivatko minun vinkkini, mutta niistä saattaa aueta uusia näkökulmia", Ari sanoo.

Helena kertoo: "Hengitysliiton vertaistoiminnan avulla sain tietää, että jossakin on joku toinen ihminen, jolla on samanlainen elämäntilanne."

Kuuntele YouTubesta Arin ja Helenan keskustelu: https://bit.ly/2RSU1xJ. Voit kuunnella podcastin eli äänitiedoston millä tahansa laitteella, jossa on internetyhteys.

Kuuntele samalla aikaisemmat 3 podcastia, jotka kertovat vertaiskokemuksesta naisen näkökulmasta. Keskustelijat ovat Hengitysliiton kouluttamia kokemustoimijoita. Lue lisää vertaistoiminnasta:

"Minä olen sitkiä ihiminen."Pitkäaikaissairaus on opettanut paitsi sitkeyttä, myös armollisuutta itseä kohtaan, Elisa kertoo Hengitysliiton podcastissa.

Hengitysliiton 3-osainen kuuntelusarja kertoo naisen elämästä sairauden kanssa:
    Miten kehon muutokset vaikuttavat naiseuteen? Muuttaako sairaus vahvemmaksi? Mikä auttaa vaikeina hetkinä, kun happi meinaa loppua?

Hengitysliiton Minä, nainen -kuuntelusarjassa eli podcastissa kolmikymppiset Elisa ja Pirkko keskustelevat 64-vuotiaan Eevan kanssa naisen elämästä pitkäaikaissairauden kanssa. Keskustelijat ovat Hengitysliiton kouluttamia kokemustoimijoita.

Kuuntele kaikki 3 podcastia Hengitysliiton YouTube-kanavalla: https://bit.ly/2Lv1KAR
    Podcastit ovat äänitiedostoja, joita voi kuunnella millä tahansa älylaitteella.