Julkaistu: 11.2.2020
Uutiset

Lempeä liike – ohjattua kotiharjoittelua sisäilmasta oireileville ja sairastaville

Lempeä Liike – Hyvinvointia hengittäen -ryhmässä sisäilmasta oireileville ja sairastaville tarjotaan ohjattua kotiharjoittelua keskiviikkoisin.

Sisäilmasta oireilevan ja sairastavan on usein vaikea löytää tuoksutonta liikuntapaikkaa. Monen treenisalin sisäilma on kehno ja myöskin kanssaliikkujat voivat tuoksuillaan aiheuttaa lisäkuormaa herkistyneelle. Lempeä Liike – Hyvinvointia hengittäen -ryhmässä sisäilmasta oireileville ja sairastaville tarjotaan ohjattua kotiharjoittelua keskiviikkoisin striimattujen treenituntien välityksellä. Suljettuun Facebookin verkkoliikuntaryhmään pääsevät mukaan kaikki sisäilmasta sairastuneet, joilla on Facebookin käyttäjätili. Ryhmään haluavien tulee vastata muutamaan kysymykseen liittymispyynnön yhteydessä.

Treenitunti on katsottavissa ryhmässä myös myöhemmin. Voit harjoitella silloin kun sinulle itsellesi sopii parhaiten. Tuntien ohjelmassa on pyritty myös ottamaan huomioon ryhmäläisiltä tulleet toiveet ja hyödyntämään kotoa löytyviä apuvälineitä (keppi, pallo, tyyny, huivi) treenin tueksi.

Osallistujat voivat halutessaan keskustella ryhmässä kaikesta harjoitteluun ja hyvinvointiin liittyvästä keskenään sekä liikuntatunteja ohjaavan ammattilaisen kanssa. Treenituntien ohjaajana toimii Chillaamon aurinkoinen Katariina, jolla on rauhallisen lempeä ja ammattitaitoinen ote ohjaamiseen sekä monipuolinen kokemus erilaisten liikuntaryhmien vetämisestä.

Kevään livetunnit alkoivat tammikuun alussa ja niitä jatketaan aina toukokuun loppuun saakka.

Kesätauon jälkeen tunnit alkavat syyskuusta ja jatkuvat marraskuun loppuun.

Ryhmän jäsenyyttä voit hakea täällä: Lempeä Liike – Hyvinvointia Hengittäen.

Tervetuloa mukaan liikkumaan lempeästi!