Julkaistu: 26.6.2020

Uusi keuhkoterveyden neuvontapalvelu ”Keuhkohuoli” jakaa tietoa ja kuuntelee huolia

Filha ry avasi 15.6. puhelin-, chat- ja verkkopalvelun, joka keskittyy koronavirukseen ja keuhkoterveyteen liittyvään tietoon ja tukeen. Keuhkohuoli-tukilinjalla vastaajina toimivat terveydenhuollon ammattilaiset.

Keuhkohuoli-tukilinja auttaa yksilöllisesti keuhkoterveydestään huolestuneita ihmisiä tarjoamalla ajantasaista tietoa koronaviruksesta ja keuhkosairauksista, kuuntelemalla ihmisten huolia uudessa tilanteessa ja etsimällä heidän kanssaan arjesta lähteviä ratkaisuja pandemiakaudesta selviämiseen.

Terveydenhuollon ammattilaiset vastaavat Keuhkohuoli-tukilinjan puhelimeen. Tukilinja on avoinna arkisin (ma-pe) kello 13–17 numerossa 0800-390310. Lisäksi tiistaisin klo 14–16 palvelee somalinkielinen palvelunumero 0800-390311. Torstaisin klo 10–12 voit olla yhteydessä chatin kautta.

Palvelu on osa hanketta, jossa ovat mukana myös Hengitysliitto ja Apteekkariliitto. Hengitysliitto uutisoi yhdessä Filhan kanssa tukipalvelun toiminnasta.