Julkaistu: 2.10.2020

Verkossa tapahtuu viikolla 41

Tämän viikon verkkotapahtumissa perehdytään uniapneaan, luonnon hyvinvointivaikutuksiin ja sisäilmaongelmiin liittyviin myytteihin sekä jumpataan harjanvarren avulla. Laita verkkotapahtumat kalenteriisi ja tule mukaan!

Verkkotoimintaan osallistumiseen tarvitset vain tietokoneen tai muun älylaitteen, jossa on nettiyhteys ja äänilaite, mieluiten kuulokemikrofoni. Saat tarvittaessa apua liittymiseen vastuuhenkilöltä ennen tilaisuutta. Kysymyksiä voi kysyä ääneen tai kirjoittaa viestiseinälle.

ti 6.10. kello 17 Virkeyttä viideltä Veeran kanssa -liikuntatuokio. Kaikille avoin harjanvarsijumppa ja vinkkejä kotiharjoitteluun. Tarvitset välineeksi harjanvarren tai jumppakepin. Jumppa kestää noin 30 minuuttia. Ohjaajana toimii Veera Farin, Hengitysliiton liikunnan asiantuntija. Vastuuhenkilö: Hanna-Leena Kärkkäinen, p. 050 561 8390.

ti 6.10. kello 18 Vinkkejä ja vertaistukea uniapneaan.  Tervetuloa keskustelemaan kokemuksista ja vaihtamaan vinkkejä vertaisten kesken! Juttua kuljettavat kokemustoimijat Pentti Kinnunen ja Reijo Salli. Vastuuhenkilö: Järjestöasiantuntija Päivi Suuniittu, p. 040 6704870

ti 6.10. kello 18 Sisäilmaluentosarja osa 2: Sisäilmaongelmiin liittyvät myytit ja uskomukset. Mitkä kodin sisäilmaan liittyvät myytit ja uskomukset pitävät paikkansa ja mitä niistä voi heittää romukoppaan? Luennoitsijana Hengitysliiton korjausneuvoja Hanna Kyrönviita. Vastuuhenkilö: Hanna-Leena Kärkkäinen, p. 050 561 8390

ke 7.10. kello 18 Hyvinvointia luonnosta. Tarkastellaan luonnon hyvinvointivaikutuksia ja tehdään käytännön harjoituksia luontoyhteyden vahvistamiseksi. Pohditaan yhdessä, miten voi oppia huomaamaan ja tunnistamaan luonnon vaikutuksia omaan hyvinvointiini. Asiantuntijoina Mielenterveyden keskusliiton psykoterapeutti Henri Savolainen, metsämieliohjaaja Terhi Kimmelma-Paajanen ja vertaisohjaaja. Vastuuhenkilö: Veera Farin, p. 044 407 7020.