Hengitysliitto on sosiaali- ja terveysalan järjestö, jonka tehtävänä on edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää, jotta meidän kaikkien olisi helpompi hengittää.

Hengitysterveyden edistäminen merkitsee erityisesti hyvän hengitys- ja sisäilmaan liittyvien asioiden nostamista esille sekä liikunnan, terveellisten elämäntapojen ja savuttomuuden puolesta puhumista.

Hengityssairaiden hyvää elämää edistetään tuottamalla tietoa ja ottamalla kantaa sairastuneiden palveluihin ja hyvään hoitoon. Tavoitteena on, että hengityssairaat ja heidän läheisensä voivat elää tasavertaista ja aktiivista elämää, osallistua yhteiskuntaan sekä tukea toisiaan toimimalla vapaaehtoisina, vertaisina ja kokemustoimijoina.

Tuotamme materiaalia hengitysterveydestä ja -sairauksista kiinnostuneille. Lisäksi tuotamme myös sosiaali- ja terveydenhoitoalan ammattilaisille suunnattua materiaalia, kuten Hengityskanava-uutiskirjettä.

Noin joka 5. suomalaisella on hengityssairaus. Hengitysliittoon kuuluu noin 30 000 jäsentä, 85 paikallista hengitysyhdistystä ja 2 valtakunnallista yhdistystä.

Vuosikatsaus 2016

Toimintakertomus ja tilinpäätös 2016

Jos tarvitset ruotsinkielistä Hengitysliiton logoa, ota yhteys tiedotus@hengitysliitto.fi.

Lataa Hengitysliiton logot

Hengitysliitto logo väri png