Hengitysliitto on sosiaali- ja terveysalan järjestö, jonka tehtävänä on edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää, jotta meidän kaikkien olisi helpompi hengittää.

Hengitysterveyden edistäminen merkitsee erityisesti hyvän hengitys- ja sisäilmaan liittyvien asioiden nostamista esille sekä liikunnan, terveellisten elämäntapojen ja savuttomuuden puolesta puhumista.

Hengityssairaiden hyvää elämää edistetään tuottamalla tietoa ja ottamalla kantaa sairastuneiden palveluihin ja hyvään hoitoon. Tavoitteena on, että hengityssairaat ja heidän läheisensä voivat elää tasavertaista ja aktiivista elämää, osallistua yhteiskuntaan sekä tukea toisiaan toimimalla vapaaehtoisina, vertaisina ja kokemustoimijoina.

Tuotamme materiaalia hengitysterveydestä ja -sairauksista kiinnostuneille. Lisäksi tuotamme myös sosiaali- ja terveydenhoitoalan ammattilaisille suunnattua materiaalia, kuten Hengityskanava-uutiskirjettä.

Noin joka 5. suomalaisella on hengityssairaus. Hengitysliittoon kuuluu noin 27 000 jäsentä, 84 paikallista hengitysyhdistystä ja 2 valtakunnallista yhdistystä.

Vuosikatsaus 2017

Toimintakertomus ja tilinpäätös 2017

Jos tarvitset ruotsinkielistä Hengitysliiton logoa, ota yhteys tiedotus@hengitysliitto.fi.

Lataa Hengitysliiton logot

Hengitysliitto logo väri png
Hengitysliitto logo väri eps
Hengitysliitto logo mustavalkoinen png
Hengitysliitto logo mustavalkoinen eps

#SuomiAreena'n keskiviikon kuulumisia. Tänään keskusteltiin mm. sotesta ja sairaanhoidon robotiikasta "Terveydenhuollon hyvät ja huonot uutiset" -keskustelussa. Tilaisuuden kruunasi Punatähtien sote-aiheinen kappale. Tämän lisäksi Hengitysliiton viestintäpäällikkö Hanna Salminen ja kansanedustaja Pilvi Torsti kävivät tutustumassa Ammattiopisto Luovi'n tiloihin.

Päiväkotien ja koulujen sisäilmaongelmat ratkaistaan yhdessä! Vanhempien aktiivisuudella on iso merkitys silloin, kun päiväkodissa tai koulussa havaitaan sisäilmaongelmia ja ne halutaan ratkaista. Lue Vanhempainliiton toiminnanjohtaja Ulla Siimeksen blogi-juttu Ratkaistaan yhdessä! -hankkeesta kokonaisuudessaan:

#SuomiAreena tunnelmia! Suomen Golfliitto ja nyrkkeilijä Eva Wahlström kokeilemassa puistogolfia Veikkaus-ständillä. Mukana myös Hengitysliiton oma liikunnan suunnittelija Janne Haarala!

Hyvää #SuomiAreena-viikkoa! Hengitysliitto on näkyvästi mukana koko arkiviikon kestävässä keskustelutapahtumassa.

Hengitysliitto ja Ammattiopisto Luovi järjestävät torstaina 19.7. klo 11.30–12.30 yhdessä Invalidiliiton, Tapaturma- ja sairausinvalidien liiton sekä SATAOSAA – Satakunnan mallit työllistymiseen ja osallisuuteen -maakuntakokeilun kanssa keskustelutilaisuuden ”Napakymppi! Osatyökykyiset mahtavana mahdollisuutena” osana SuomiAreenan ohjelmaa. Paikkana Porin Kaupungintalon piha, Hallituskatu 12. Keskustelun juontaa uutistoimittaja Marjukka Havumäki ja näkemyksiään jakamassa ovat mm. presidentti Tarja Halonen, Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen ja Ammattiopisto Luovin johtaja Hannu Koivula. Voit seurata keskustelua myös osoitteessa https://www.katsomo.fi/#!/jakso/942806 . Linkki aktivoituu 18.7 klo 15.00.