Ammattiopisto Luovi

Ammattiopisto Luovi on valtakunnallisesti toimiva, Suomen suurin ammatillinen erityisoppilaitos.

Luovi tarjoaa erityistä tukea tarvitsevalle nuorelle ja aikuiselle väylän työhön ja hyvään elämään. Koulutustarjontaan kuuluvat valmentava koulutus ja ammatillinen tutkintokoulutus. Koulutuksen rahoitus tulee opetus- ja kulttuuriministeriöltä.

Luovi toimii yli 20 paikkakunnalla ja sen hallinnollinen keskus on Oulussa. Luovissa opiskelee vuosittain noin 1 700 opiskelijaa. Henkilöstöä on noin 700 asiantuntijaa. Koulutuksen lisäksi Luovi tarjoaa ammatillisen erityisopetuksen asiantuntijapalveluita.

Opetus- ja kulttuuriministeriö myönsi 30.10.2017 Luoville ammatillisen koulutuksen laatupalkinnon. Palkinnon perusteluina ovat olleet mm. aktiivinen laadunhallinnan kehittäminen jo monien vuosien ajan ja tavoitteellinen tiedolla johtaminen. Luovi-laatu tarkoittaa toiminnan erinomaista laatua kaikessa toiminnassa ja jokaisen luovilaisen työssä.

Lataa Luovin yleisesite: Unelma on hyvä alku

Ammattiopisto Luovi

Tarvisetko tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen? Soita sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen 044 407 7010 tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19. Vertaispuhelin tarjoaa tukea sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 0,08 € / puhelu + 0,16 € / minuutti.

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.