Rahoitus ja yhteistyökumppanit

Hengitysliiton toimintaa rahoitetaan eri tavoin: erilaisin avustuksin, yhteistyösopimuksin sekä omalla tuote- ja palvelumyynnillä.

Järjestötoiminnassa tärkein rahoittaja on STEA. Vuonna 2017 liitto sai yleisavustuksena toimintaansa 955 000 euroa. Lisäksi STEA tuki kohdennettuja projekteja yli 745 000 eurolla. Opetus- ja kulttuuriministeriö OKM tuki toimintaa 103 000 eurolla. Järjestötoimintaa rahoitetaan myös omalla varainhankinnalla ja jäsenmaksutuotoilla. Teemme myös kaupallista yhteistyötä.

Tuettu Veikkauksen tuotoilla

Alla olevasta kuvasta näet, miten erilaiset tuet ohjataan oikeisiin kohteisiinsa.

Hengitysliiton rahavirrat

Osallistu Pieni eleen vaalittomaan keräykseen. Keräys järjestetään maakuntavaalien suunniteltuna ajankohtana 17.-28.10., vaikka vaalit siirtyivätkin keväälle. Vaalittomalla keräyksellä Pieni ele muistuttaa, että lahjoittaminen onnistuu muutenkin kuin käteisenä keräyslippaaseen. https://bit.ly/2CTMxWw

Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Oivallus, ettei tarvitse selvitä kaikesta yksin, monet muutkin ovat kulkeneet samaa polkua aiemmin. Vertaistoiminta luo uskoa tulevaan, siihen, että tulevaisuus on kaikesta huolimatta olemassa jokaiselle. Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Hengitysliitto kiittää tämän kirjoituksen myötä kaikkia vertaistoimijoita ja toivottaa oikein hyvää kansainvälistä #vertaistuenpäivä'ä:: https://bit.ly/2yq48kQ

Hengitysliitto muistuttaa Asunnottomien yön alla, että sisäilmasta oireilu ja sairastaminen ovat asunnottomuuden riskitekijä. Sisäilmasta sairastavat asunnottomat ovat asunnottomuuden erityisryhmä, joka tunnistetaan vielä huonosti. Sisäilmasta oireilusta juurensa juontavaan asunnottomuuteen voidaan vaikuttaa tehokkaasti kuntatason ennaltaehkäisevillä ja auttavilla palveluilla.