Yksityiset rahoittajat, varainhankinta ja arpajaiset

Hengitysliitto kerää varoja perinteisillä varainhankintamuodoilla kuten kohdennetuilla keräyksillä tiettyihin projekteihin sekä yleiskeräyksillä ja arpajaisilla. Liitto ottaa vastaan myös testamentti- ja muita lahjoituksia.

Tue toimintaa lahjoittamalla

Tue toimintaamme lahjoittamalla suoraan keräystilille FI22 5780 2420 0023 89, viite 65100.

Lahjoituksen voit tehdä myös lahjoitussivustollamme. Hengitysliitto hankkii lahjoitussivuston kautta kerätyillä tuotoilla kannettavia happirikastimia/laitteita terveydenhuollolle, joka lainaa niitä edelleen sairastuneille.

Helpompi hengittää -päivätyökeräys

Keräysvaroja käytetään pääosin hengityssairaiden tarvitsemien laitteiden (esim. matkahappirikastin) hankintaan. Laitteet luovutetaan eri keskussairaaloille, jotka lainaavat niitä sairastuneille. Varoja käytetään jonkin verran myös tiedon levittämiseen ja neuvontaan (oppaat, verkkosivustot, koulutustapahtumat).

Tutustu Helpompi hengittää -päivätyökeräykseen

Varainkeruuta säätelee rahankeräyslaki.
Poliisihallitus on myöntänyt Hengitysliiton rahankeräykselle luvan POL-2014-12313. Luvan saamisen edellytyksenä on aiemmista keräyksistä tehtävät hyväksyttävät tilitykset.

Heli-arpajaiset

Osallistu Heli-arpajaisiin ja tue toimintaamme!

Arpajaisten järjestämistä säätelee arpajaislaki.
Poliisihallitus on myöntänyt Hengitysliiton arpajaisten järjestämiselle luvan RA/2018/75. Luvan saamisen edellytyksenä on aiemmista arpajaisista tehtävät hyväksyttävät tilitykset.

Testamenttilahjoitukset

Hengitysliitto ottaa vastaan myös testamenttilahjoituksia. Jos harkitset testamenttilahjoituksen tekemistä tai haluat tehdä sellaisen, tutustu alla olevaan testamenttioppaaseen. Löydät sieltä liiton ja HES-säätiön toiminnan pääkohdat sekä testamentti- ja muiden lahjoitusten käyttökohteet.

Lue lisää: Testamenttiopas

• Facebook : 2055522307809631

Kuntoutusverkosto KUVE on huolissaan kuntoutuksen tulevaisuudesta sote-uudistuksessa. Julkisuuteen on välittynyt viestejä siitä, että lääkinnällisen kuntoutuksen järjestämisvastuuta oltaisiin siirtämässä Kelalta maakuntiin ottamatta kaikilta osin huomioon kuntoutuskomitean mietinnössä esitettyjä asiantuntijanäkemyksiä.

• Facebook : 2055494467812415

Varhaislapsuuden kodin kosteusvaurio voi lisätä lapsen matala-asteista tulehdusta, mutta vaikutus ei näyttäisi olevan pysyvä, todetaan THL:n tutkimuksessa. Niin tai näin, kosteusvaurioille altistuminen on joka tapauksessa saatava loppumaan. Ja tähän on yksinkertainen resepti: rakennukset on korjattava kuntoon ja asukkailla on oltava mahdollisuus puhtaisiin väistötiloihin.

• Facebook : 2055380104490518

Hengitysliitto kerää varoja neuvoloille tarkoitettujen häkämittareiden hankkimiseksi. Mittareiden avulla voidaan seurata odottavien ja synnyttäneiden äitien ja vauvojen elimistön häkäpitoisuuksia. Näin kehitykselle haitalliset riskit voidaan havaita ja puuttua niihin jo ennakoon. Voit osallistua arpajaisiin verkossa: