Yksityiset rahoittajat, varainhankinta ja arpajaiset

Hengitysliitto kerää varoja perinteisillä varainhankintamuodoilla kuten kohdennetuilla keräyksillä tiettyihin projekteihin sekä yleiskeräyksillä ja arpajaisilla. Liitto ottaa vastaan myös testamentti- ja muita lahjoituksia.

Tue toimintaa lahjoittamalla

Tue toimintaamme lahjoittamalla suoraan keräystilille FI22 5780 2420 0023 89, viite 65100.

Hengitysliitto hankkii tuotoilla happisaturaatiomittareita terveydenhuollolle, joka lainaa niitä edelleen sairastuneille.

Testamenttilahjoitukset

Hengitysliitto ottaa vastaan myös testamenttilahjoituksia. Jos harkitset testamenttilahjoituksen tekemistä tai haluat tehdä sellaisen, tutustu alla olevaan testamenttioppaaseen. Löydät sieltä liiton ja HES-säätiön toiminnan pääkohdat sekä testamentti- ja muiden lahjoitusten käyttökohteet.

Lue lisää: Testamenttiopas

Helpompi hengittää -päivätyökeräys

Keräysvaroja käytetään neuvoloiden käyttöön tarkoitettujen häkämittareiden hankkimiseksi. Näiden mittareiden avulla pystytään mittaamaan odottavien äitien ja sikiöiden elimistön häkäpitoisuuksia.

Tutustu Helpompi hengittää -päivätyökeräykseen

Varainkeruuta säätelee rahankeräyslaki.
Poliisihallitus on myöntänyt Hengitysliiton rahankeräykselle luvan POL-2014-12313. Luvan saamisen edellytyksenä on aiemmista keräyksistä tehtävät hyväksyttävät tilitykset.

Heli-arpajaiset

Osallistu Heli-arpajaisiin ja tue toimintaamme!

Arpajaisten järjestämistä säätelee arpajaislaki.
Poliisihallitus on myöntänyt Hengitysliiton arpajaisten järjestämiselle luvan RA/2018/75. Luvan saamisen edellytyksenä on aiemmista arpajaisista tehtävät hyväksyttävät tilitykset.

Osallistu Pieni eleen vaalittomaan keräykseen. Keräys järjestetään maakuntavaalien suunniteltuna ajankohtana 17.-28.10., vaikka vaalit siirtyivätkin keväälle. Vaalittomalla keräyksellä Pieni ele muistuttaa, että lahjoittaminen onnistuu muutenkin kuin käteisenä keräyslippaaseen. https://bit.ly/2CTMxWw

Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Oivallus, ettei tarvitse selvitä kaikesta yksin, monet muutkin ovat kulkeneet samaa polkua aiemmin. Vertaistoiminta luo uskoa tulevaan, siihen, että tulevaisuus on kaikesta huolimatta olemassa jokaiselle. Vertaisuuden voima on kuin tulitikun raapaisusta syntynyt pieni lepattava liekki, joka palautti toivoa elämään. Hengitysliitto kiittää tämän kirjoituksen myötä kaikkia vertaistoimijoita ja toivottaa oikein hyvää kansainvälistä #vertaistuenpäivä'ä:: https://bit.ly/2yq48kQ

Hengitysliitto muistuttaa Asunnottomien yön alla, että sisäilmasta oireilu ja sairastaminen ovat asunnottomuuden riskitekijä. Sisäilmasta sairastavat asunnottomat ovat asunnottomuuden erityisryhmä, joka tunnistetaan vielä huonosti. Sisäilmasta oireilusta juurensa juontavaan asunnottomuuteen voidaan vaikuttaa tehokkaasti kuntatason ennaltaehkäisevillä ja auttavilla palveluilla.