Yksityiset rahoittajat, varainhankinta ja arpajaiset

Hengitysliitto kerää varoja perinteisillä varainhankintamuodoilla kuten kohdennetuilla keräyksillä tiettyihin projekteihin sekä yleiskeräyksillä ja arpajaisilla. Liitto ottaa vastaan myös testamentti- ja muita lahjoituksia.

Tue toimintaa lahjoittamalla

Tue toimintaamme lahjoittamalla suoraan keräystilille FI22 5780 2420 0023 89, viite 65100.

Lahjoituksen voit tehdä myös lahjoitussivustollamme. Hengitysliitto hankkii lahjoitussivuston kautta kerätyillä tuotoilla kannettavia happirikastimia/laitteita terveydenhuollolle, joka lainaa niitä edelleen sairastuneille.

Helpompi hengittää -päivätyökeräys

Keräysvaroja käytetään pääosin hengityssairaiden tarvitsemien laitteiden (esim. matkahappirikastin) hankintaan. Laitteet luovutetaan eri keskussairaaloille, jotka lainaavat niitä sairastuneille. Varoja käytetään jonkin verran myös tiedon levittämiseen ja neuvontaan (oppaat, verkkosivustot, koulutustapahtumat).

Tutustu Helpompi hengittää -päivätyökeräykseen

Varainkeruuta säätelee rahankeräyslaki.
Poliisihallitus on myöntänyt Hengitysliiton rahankeräykselle luvan POL-2014-12313. Luvan saamisen edellytyksenä on aiemmista keräyksistä tehtävät hyväksyttävät tilitykset.

Heli-arpajaiset

Osallistu Heli-arpajaisiin ja tue toimintaamme!

Arpajaisten järjestämistä säätelee arpajaislaki.
Poliisihallitus on myöntänyt Hengitysliiton arpajaisten järjestämiselle luvan RA/2017/63. Luvan saamisen edellytyksenä on aiemmista arpajaisista tehtävät hyväksyttävät tilitykset.

Testamenttilahjoitukset

Hengitysliitto ottaa vastaan myös testamenttilahjoituksia. Jos harkitset testamenttilahjoituksen tekemistä tai haluat tehdä sellaisen, tutustu alla olevaan testamenttioppaaseen. Löydät sieltä liiton ja HES-säätiön toiminnan pääkohdat sekä testamentti- ja muiden lahjoitusten käyttökohteet.

Lue lisää: Testamenttiopas