Yksityiset rahoittajat, varainhankinta ja arpajaiset

Hengitysliitto kerää varoja perinteisillä varainhankintamuodoilla kuten kohdennetuilla keräyksillä tiettyihin projekteihin sekä yleiskeräyksillä ja arpajaisilla. Liitto ottaa vastaan myös testamentti- ja muita lahjoituksia.

Tue toimintaa lahjoittamalla

Tue toimintaamme lahjoittamalla suoraan keräystilille FI22 5780 2420 0023 89, viite 65100.

Voit lahjoittaa myös MobilePaylla. Syötä haluamasi lahjoitussumma Mobile Payssa ja lähetä se Hengitysliiton lyhytnumeroon 56229.

Hengitysliitto hankkii tuotoilla happisaturaatiomittareita terveydenhuollolle, joka lainaa niitä edelleen sairastuneille.

Testamenttilahjoitukset

Hengitysliitto ottaa vastaan myös testamenttilahjoituksia. Jos harkitset testamenttilahjoituksen tekemistä tai haluat tehdä sellaisen, tutustu alla olevaan testamenttioppaaseen. Löydät sieltä liiton ja HES-säätiön toiminnan pääkohdat sekä testamentti- ja muiden lahjoitusten käyttökohteet.

Lue lisää: Testamenttiopas

Helpompi hengittää -päivätyökeräys

Keräysvaroja käytetään neuvoloiden käyttöön tarkoitettujen häkämittareiden hankkimiseksi. Näiden mittareiden avulla pystytään mittaamaan odottavien äitien ja sikiöiden elimistön häkäpitoisuuksia.

Tutustu Helpompi hengittää -päivätyökeräykseen

Varainkeruuta säätelee rahankeräyslaki.
Poliisihallitus on myöntänyt Hengitysliiton rahankeräykselle luvan POL-2014-12313. Luvan saamisen edellytyksenä on aiemmista keräyksistä tehtävät hyväksyttävät tilitykset.

Heli-arpajaiset

Osallistu Heli-arpajaisiin ja tue toimintaamme!

Arpajaisten järjestämistä säätelee arpajaislaki.
Poliisihallitus on myöntänyt Hengitysliiton arpajaisten järjestämiselle luvan RA/2018/75. Luvan saamisen edellytyksenä on aiemmista arpajaisista tehtävät hyväksyttävät tilitykset.

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt

Hengitysliitto lahjoittaa vuonna 2019 noin 70 häkämittaria 6 paikkakunnan äitiysneuvoloihin ympäri Suomea. Häkämittarien avulla kannustetaan savuttomuuteen ja tuetaan raskausaikana vanhempia nikotiinituotteiden käytön lopettamiseen. Viime viikolla lahjoituksia tehtiin muun muassa Sallan ja Kemijärven neuvoloihin. Kuvissa terveydenhoitajat Tarja Ojanen, Riitta Vartioniemi-Iso-Heiko ja Maria Lyytikäinen Kemijärveltä sekä terveydenhoitaja Miia Kivelä Sallasta. Lue lisää https://bit.ly/2WNJ7La

Tule kokeilemaan puistogolfia Jyväskylän kirkkopuistoon. Pelit ovat käynnissä tänään ja huomenna Hengitysliiton Kirkkopäivien pisteellä.

#kirkkopäivät #liikunta #puistogolf #urheilu