Yhteystiedot & hallinto

• I-lähijuna Rautatieasemalta Käpylän asemalle
  • bussi 64 Rautatieasemalta Mäkitorpantien pysäkki
  • bussi 69 Kampista Mäkitorpantien pysäkki
  • myös lähi- ja seutuliikenteen bussit pysähtyvät Käpylän aseman kohdalla

Lentoasemalta:

• P-lähijuna terminaalista 2 Käpylän asemalle
  • bussilla 615 Käpylän aseman pysäkki

Laskutustiedot:

Y-tunnus: 0201472-1

Toivomme sähköistä laskutusta. Operaattori: Basware Välittäjän tunnus: BAWCFI22 Verkkolaskutusosoite/ OVT-tunnus: 00370201472110000. Laskulla on oltava tilaajan nimi ja kustannuspaikka.

Paperilaskujen laskutusosoitteemme on:

Hengitysliitto ry / keskustoimisto, PL 389, 90101 Oulu

Sosiaali- ja terveyspalvelujen asiakasmaksulain uudistus tulee käymään pitkäaikaissairaiden kukkarolle ja vaikeuttamaan heidän hakeutumistaan seurantakäynneille, ellei hallitus muuta esitystään lausuntokierroksella annetun palautteen perusteella. Hyvää uudistuksessa on se, että asiakasmaksu voitaisiin jättää perimättä asiakkaan tai hänen perheensä toimeentulon vaarantuessa.

Itä-Suomen yliopistossa on kehitteillä menetelmä, jonka tavoitteena on parantaa uniapnean diagnostiikan tarkkuutta ja helpottaa sen toteuttamista. Hengitysliitto pitää tärkeänä sitä, että uusia menetelmiä kehitetään uniapnean ja hengityssairauksien toteamisen helpottamiseksi.

Kansallinen terveysohjelma, jonka teemana on sisäilma, käynnistyy loppuvuodesta 2018. Hengitysliitto tuo Kansallisen sisäilma ja terveys -ohjelmaan sisäilmasta oireilevien ja sairastavien näkökulmia, kokeiltuja ratkaisumalleja ja hyväksi havaittuja käytäntöjä. Nostamme esiin myös vertaistuen merkitystä.

Syksyn verkkovertaisryhmät käynnistyvät. Uusina ryhminä tarjoamme uniapneaa ja keuhkoahtaumatautia sairastavien ryhmät. Lisäksi verkkoryhmien vertaisohjaajille käynnistyy syksyn aikana koulutusryhmä. Tulkaa mukaan! Lue lisää: