Terve talo -projekti

Hengitysliiton Terve Talo -projektissa rakennettiin astmaa sairastavalle soveltuva omakotitalo, jonka sisäilman laatu huomioitiin rakennustöiden alkuvaiheesta lähtien.

Uutta rakennusta rakennettaessa:

• Panosta rakennuksen ja sen järjestelmien huolelliseen suunnitteluun.
  • Estä materiaalien ja rakenteiden kastuminen ja likaantuminen rakentamisen aikana.
  • Varmista riittävä ilmanvaihto ja huolehdi ilmanvaihtolaitteiston puhtaudesta.
  • Siivoa säännöllisesti sekä valitse kotiin vähäpäästöisiä rakennus- ja sisustusmateriaaleja.

Rakennuksen rakenteiden ja järjestelmien säännöllisellä huollolla ja korjaamisella voi merkittävästi vähentää kosteusvaurion riskiä.

Rakennustyömaan edistymistä voi seurata kuvien kera vaihe vaiheelta Terve talo -projektissa. Rakentamisen liittyvät valinnat ja perustelut toimivat nykyaikaisen rakentamistavan oppaana. Terve Talo -omakotitalon materiaalihankinnoissa otettiin huomioon niiden hinta-laatusuhde. Materiaalit ovat siis hyviä, mutta eivät kaikkein kalleimpia.

Tutustu Terve talo -projektiin

Hengitysliiton mobiilijäsenpalvelu Mopsin kautta saat puhelimesi näytölle muistutuksen Hengitysliiton tulevista tapahtumista. Mopsin jäseneduista löydät myös Tuija Rantamaan MediYoga-verkkointensiivikurssin, joka sisältää kymmenen tunnin mittaista MediYoga-harjoituskertaa. Mopsista löydät niin yhdistyksen kuin liitonkin jäsenedut ja tapahtumat. Mopsin avulla voit myös soittaa Hengitysliiton palvelupuhelimiin helposti, vaikka matkan päältä. Lisäksi Mopsissa luet näppärästi liiton uutiset, päivität jäsentietosi sekä kerrot meille toiveesi, ideasi tai palautteesi. Lue lisää ja katso latausohjeet täällä: https://bit.ly/2GX8THD

• Facebook : 2509529719075552

Sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelin palvelee tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19 numerossa 044 407 7010. Vertaispuhelin tarjoaa sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen. Vertaispuhelimessa päivystävät liiton kouluttamat vapaaehtoiset.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö? Hae päivystäjäksi sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen: https://bit.ly/2Bjkopt