Hengitysliiton avoin verkkoilta: lääkäri puhuu koronasta

8.10.2020
Meiltä
Lääkäri stetoskooppi
Korona pohdituttaa edelleen, siksi järjestämme uusinnan koronaillasta. Erikoistuva lääkäri Jere Reijula kertoo 9.11. klo 18 alkaen muun muassa siitä, millainen koronatauti on keuhkosairaille? Laita päivä jo nyt kalenteriisi!

Mitä pidemmälle koronapandemia etenee, sitä enemmän lääketieteellistä tietoa kertyy. Keuhkotauteihin ja allergologiaan erikoistuva tohtori Jere Reijula kertoo, mihin kaikkeen koronavirus vaikuttaa ja minkälainen on viruksen sairastamisen ja toipumisen kirjo. Luennon jälkeen voit esittää Jere Reijulalle kysymyksiä.

Kannattaa olla kuulolla 9.11. klo 18, sillä luennosta ei tehdä tallennetta.

Lue lisää koronaillasta ja osallistu täällä.

Lue kooste aikaisemmasta koronaillasta

Jere Reijula korosti kesäkuussa Hengitysliiton järjestämässä koronaillassa asioiden suhteellisuutta, hoitotulosten tuomaa lohtua ja perusohjeiden noudattamisen tärkeyttä. Koostimme koronaillan annista nettiextran, joka on kaikkien luettavissa verkkosivuillamme.

Lue Hengitys-lehti nettiextra koronaillan annista.

Tietoa koronasta Hengitysliiton sivuilla

Hengitysliitto seuraa koronatilannetta aktiivisesti ja vastaa kysytyimpiin kysymyksiin verkkosivuillaan. Tällä viikolla meiltä on kysytty muun muassa:

”Entäpä jos haluankin suojata itseäni ja hankin uloshengitysventtiilillä varustetun FFP3 hengityssuojaimen, joka ilmeisesti päästää uloshengityksen melko vapaasti lähiympäristöön. Ilmeisesti suorastaan vaarallista, mikäli olen tartuttaja.”

Ja kyllä, asia on juuri niin, kuin kysyjä itsekin epäilee.

Lue kysytyimmät kysymykset koronasta täällä.