Kuvassa on lääkärin stetoskooppi
Julkaistu: 4.11.2020

Hengitysliiton avoin verkkoilta: lääkäri puhuu koronasta

Hengitysliiton koronailta lähestyy. Keuhkosairauksien ja allergologian erikoislääkäri Jere Reijula kertoo kaikille avoimessa verkkoillassa 9.11. klo 18 muun muassa siitä, millainen koronatauti on keuhkosairaille?

Mitä pidemmälle koronapandemia etenee, sitä enemmän lääketieteellistä tietoa kertyy. Keuhkolääkäri Jere Reijula kertoo, mihin kaikkeen koronavirus vaikuttaa ja minkälainen on viruksen sairastamisen ja toipumisen kirjo. Luennon jälkeen voit esittää Jere Reijulalle kysymyksiä.

Kannattaa olla kuulolla 9.11. klo 18, sillä luennosta ei tehdä tallennetta.

Osallistu vertaiskeskusteluun

Hengitysliitto järjestää COVID-19 sairastaneille vertaiskeskustelun verkossa tiistaina 17.11.2020 kello 18.00–19.30. Lisätietoa alla olevasta linkistä.

Lue lisää koronaillasta ja osallistu täällä.

Lue kooste aikaisemmasta koronaillasta

Jere Reijula korosti kesäkuussa Hengitysliiton järjestämässä koronaillassa asioiden suhteellisuutta, hoitotulosten tuomaa lohtua ja perusohjeiden noudattamisen tärkeyttä. Koostimme koronaillan annista nettiextran, joka on kaikkien luettavissa verkkosivuillamme.

Lue Hengitys-lehti nettiextra koronaillan annista.

Tietoa koronasta Hengitysliiton sivuilla

Hengitysliitto seuraa koronatilannetta aktiivisesti ja vastaa kysytyimpiin kysymyksiin verkkosivuillaan. Meiltä kysytään paljon muun muassa kasvomaskeja koskevia kysymyksiä:

”Entäpä jos haluankin suojata itseäni ja hankin uloshengitysventtiilillä varustetun FFP3 hengityssuojaimen, joka ilmeisesti päästää uloshengityksen melko vapaasti lähiympäristöön. Ilmeisesti suorastaan vaarallista, mikäli olen tartuttaja.”

Kyllä, asia on juuri niin, kuin kysyjä itsekin epäilee.

Lue kysytyimmät kysymykset koronasta täällä.