Sisäilmavertaispuhelin etsii vapaaehtoisia

7.09.2020
Meiltä
nainen tukee lasta
Haluatko tehdä vapaaehtoistyötä? Onko sinulla kokemusta sisäilmasta oireilusta? Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi!

Vertaistuki on ensiarvoisen tärkeää, kun sisäilmaongelmat koettelevat. Hengitysliiton sisäilmavertaispuhelin tarjoaa tukea sisäilmasta oireileville ja heidän läheisilleen. Hengitysliitolla on kaksi eri puhelinta sisäilmasta oireileville: toinen on yleinen vertaispuhelin, toinen on suunnattu oireilevien lasten vanhemmille.

Etsimme vapaaehtoisia päivystäjiä. STEA-avustuksen avulla toimivissa vertaispuhelimissa päivystävät Hengitysliiton kouluttamat vapaaehtoiset, joilla on kokemustietoa sisäilmasta sairastamisesta joko oman tai perheenjäsenensä sairastamisen kautta.

Tule mukaan!

Olet etsimämme henkilö, jos

⦁    sinulla tai lapsellasi on omakohtainen kokemus sisäilmasta oireilusta tai sairastumisesta

⦁    olet saanut jo hieman etäisyyttä sairastumiseen

⦁    haluat auttaa muita.

Tarjoamme sinulle koulutuksen, puhelimen, kuulokkeet ja sähköpostin sekä loistavan tiimimme tuen. Jos kiinnostuit, lähetä hakemus sähköpostilla: pirkko.moisio(a)hengitysliitto.fi.

Kerro hakemuksessa lyhyesti itsestäsi sekä vastaa kysymykseen: Mikä mielestäsi on päivystäjän tehtävä?

Lisätietoja antaa vertaistoiminnan koordinaattori Pirkko Moisio pirkko.moisio(a)hengitysliitto.fi.