Yhteistyö korjaussuunnittelijan kanssa

Korjaussuunnitelmaa ei voi tehdä kuka tahansa suunnittelija.

Toimivien korjausratkaisujen suunnittelu vaatii vahvaa rakennusfysiikan osaamista ja käytännön kokemusta kosteus- ja homevaurion korjaussuunnittelusta. Korjaussuunnittelija on parhaimmassa tapauksessa tutkimukset tehnyt kuntotutkija, mutta tähän tehtävään joudutaan usein palkkaamaan kosteusvauriokorjaussuunnittelija.

Näin toimit yhteistyössä korjaussuunnittelijan kanssa:

• Korjaussuunnittelija esittää eri rakennustekniset korjaustapavaihtoehdot ja kustannusarviot.
  • Korjaussuunnittelija selvittää eri korjausvaihtoehtoihin liittyvät riskit.
  • Sinä rakennuttajana valitset korjaustavan. Pohdi tarkasti eri korjaustapojen riskejä ennen kuin teet valintasi. Korjaustavan valinta vaikuttaa olennaisesti lopputulokseen.
  • Keskustele laatuvaatimuksista korjaussuunnittelijan kanssa. Sinä päätät korjaustyön laadun.

Korjaussuunnittelijan työhön sisältyvät homepurkutyön suoritusohjeen ja kosteudenhallintasuunnitelman teko.

Huolehdi itse, että saat korjaussuunnittelijalta jälkisiivousohjeet. Siivoustöiden puhtausluokaksi  kannattaa valita jo korjaussuunnitteluvaiheessa P1.

Andningsförbundet i sociala medier

Tarvisetko tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen? Soita sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen 044 407 7010 tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19. Vertaispuhelin tarjoaa tukea sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 0,08 € / puhelu + 0,16 € / minuutti.

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Asbestianalyyseihin erikoistunut yritys hakee kauttamme henkilöitä tai heidän läheisiään, jotka ovat altistuneet asbestille tai sairastuneet siitä. Henkilöt esiintyvät valistusvideolla, joka kertoo asbestin vaaroista. Esiintyjille maksetaan korvaus. Lue lisää: https://bit.ly/2Z7ebpJ