Yhteistyö korjaussuunnittelijan kanssa

Korjaussuunnitelmaa ei voi tehdä kuka tahansa suunnittelija.

Toimivien korjausratkaisujen suunnittelu vaatii vahvaa rakennusfysiikan osaamista ja käytännön kokemusta kosteus- ja homevaurion korjaussuunnittelusta. Korjaussuunnittelija on parhaimmassa tapauksessa tutkimukset tehnyt kuntotutkija, mutta tähän tehtävään joudutaan usein palkkaamaan kosteusvauriokorjaussuunnittelija.

Näin toimit yhteistyössä korjaussuunnittelijan kanssa:

• Korjaussuunnittelija esittää eri rakennustekniset korjaustapavaihtoehdot ja kustannusarviot.
  • Korjaussuunnittelija selvittää eri korjausvaihtoehtoihin liittyvät riskit.
  • Sinä rakennuttajana valitset korjaustavan. Pohdi tarkasti eri korjaustapojen riskejä ennen kuin teet valintasi. Korjaustavan valinta vaikuttaa olennaisesti lopputulokseen.
  • Keskustele laatuvaatimuksista korjaussuunnittelijan kanssa. Sinä päätät korjaustyön laadun.

Korjaussuunnittelijan työhön sisältyvät homepurkutyön suoritusohjeen ja kosteudenhallintasuunnitelman teko.

Huolehdi itse, että saat korjaussuunnittelijalta jälkisiivousohjeet. Siivoustöiden puhtausluokaksi  kannattaa valita jo korjaussuunnitteluvaiheessa P1.

Andningsförbundet i sociala medier

Uni on hyvinvointimme perusta ja sen tärkein tehtävä on ihmisen energiavarastojen täydennys. Uni myös vahvistaa muistiamme. Unessa muistijäljet päivällä omaksutuista asioista painuvat syvemmälle mieleen. Lue lisää uusimmasta Hengitys-lehdestä: https://bit.ly/2GCLP0e

Unen SM-kisat alkavat huomenna torstaina ja mukana on kaksi Yksi elämä -edustajaa: kankaanpääläinen Jani ja helsinkiläinen Pirjo. Pirjo työskentelee henkilöstön hyvinvoinnin parissa ja määrittelee itsensä hyväksi nukkujaksi. Jani taas tekee työtä perheiden parissa ja unelmoi kisan myötä rauhallisesta yöstä hotellissa. Lue lisää Janista https://bit.ly/2ZmYrA2 ja Pirjosta https://bit.ly/2DwrvMh #yksielämä #hyväuni. Hengitysliitto on mukana Yksi elämä -terveystalkoissa.

Onko kodissasi sisäilmaongelma? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Korjausneuvojat neuvovat sinua homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.