Hyvinvoinnin hinta – Kuntapäättäjä kirstunvartijana

Mitä olemme valmiita maksamaan hyvinvoinnista?

Ajankohta: 06.05.2021 klo 17:00 – 18:30

Paikka: Suora verkkolähetys

Järjestäjä: Yksi Elämä, Satakunnan verkosto

Vastuuhenkilö: Hanna-Leena Kärkkäinen, puhelin 050 561 8390

Suuri osa kuntalaisten hyvinvointiin ja terveyteen vaikuttavista päätöksistä tehdään myös vastaisuudessa kunnissa, lähellä ihmistä. Se, kuinka näkemyksellisiä ja valistuneita hyvinvointipäätöksiä kuntapäättäjät tekevät, ratkaisee kunnan tulevaisuuden menestyvänä, vetovoimaisena, hyvän elämän hyvinvointikuntana tai näivettyvänä kriisikuntana.

Yksi elämä -järjestöjen näkemys on, että tulevaisuus on niiden kuntien, jotka oivaltavat, että jokainen päätös on terveyspäätös. Kuntavaaleissa keväällä 2021 haluamme luoda keskustelua hyvinvointikunnista.

Hyvinvointikunnan voimavarana ovat hyvinvoivat kuntalaiset.

Webinaariin kutsutaan päättäjiä, sote- ja hyte-alan ammattilaisia, kuntavaikuttajia, järjestöjen edustajia, kuntalaisia.

klo 17.00 Tilaisuuden avaus
Milja Karjalainen, toiminnanjohtaja, Satakunnan yhteisökeskus
klo 17.10 Kriisikunta vai hyvinvointikunta – Miksi hyvinvointiin pitää panostaa juuri nyt?
Tuija Brax, pääsihteeri, Suomen Sydänliitto ry
klo 17.40 Kunnan toiminnan eväät – Käytettävissä vai syöty?
Asko Aro-Heinilä, maakuntajohtaja, Satakuntaliitto
klo 18.10 Satakuntalaiset järjestöt hyvinvoinnin tuottajina -video
klo 18.15 Järjestöt kumppanina hyvinvointikunnassa
Hanna Ruohola, puheenjohtaja, Satakunnan järjestöjen neuvottelukunta
klo 18.30 Tilaisuus loppuu

Näin pääset osallistumaan

Ilmoittaudu maksuttomaan webinaariin klikkaamalla ilmoittautumislinkkiä. Ilmoittauduttuasi saat sähköpostiisi linkin, jolla pääset osallistumaan webinaariin (tarkistathan myös roskaposti-kansion). Ilmoittautumalla saat myös tapahtumatallenteen jälkikäteen sähköpostipostiisi, vaikka et olisikaan päässyt sitä livenä seuraamaan!

Webinaarin katsomiseen et tarvitse maksullisia ohjelmistoja tai latauksia. Osallistua voit tietokoneella, älypuhelimella tai tabletilla. Käyttämässäsi laitteessa on oltava äänentoistoa varten kaiuttimet tai kuulokkeet. Parhaaseen katselukokemukseen suosittelemme Chrome, Firefox, Edge, Safari tai Opera selainta. Voit testata laitteistosi yhteensopivuuden, ja löydät apua yleisimpiin ongelmatilanteisiin tästä linkistä.

Luennosta tehdään tallenne, joka tulee tekstitettynä Yksi Elämän Youtube -kanavalle.