Keuhkosarkoidoosia sairastavien valtakunnallinen, teemallinen verkkovertaistapaaminen

Ajankohta: 29.08.2022 – 09.01.2023 klo 18:00 – 20:00

Paikka: Verkko

Järjestäjä: Hengitysliitto ry

Vastuuhenkilö: Marika Kiikala-Siuko, marika.kiikala-siuko@hengitysliitto.ry tai p. 050 539 3071

Hengitysliitto järjestää keuhkosarkoidoosia sairastaville verkkotapaamisista koostuvan kokonaisuuden, jonka teemana on keuhkosarkoidoosia sairastavien omahoito. Tavoitteena on:

• antaa ymmärrystä sairaudesta
  • antaa tietoa kokonaisvaltaisesta omahoidosta
  • luoda mahdollisuuden vaihtaa kokemuksia ja ajatuksia omahoidosta vertaisten kanssa
  • antaa voimavaroja arkeen
  • antaa iloa ja virkistystä
  • antaa mukavia hetkiä omiin muistoihin

Teemallinen verkkotapaaminen kokonaisuus koostuu kuudesta verkkotapaamisesta, jotka toteutetaan Teams-sovelluksella sekä itsenäisistä, helpoista välitehtävistä. Osallistumista varten tarvitset oman motivaatiosi lisäksi älylaitteen, jossa on nettiyhteys ja äänilaite, mieluiten kuulokemikrofoni.

Teemallisen verkkotapaamisten alustavat tapaamisajankohdat ovat: ma 29.8. klo 18.00–19.30 (sovitaan tällöin seuraavien ajankohtien aloituskellonajat), ma 3.10., ma 31.10., ma 14.11. ja ma 9.1. Lisäksi syyskuulla viikolla 37–38 on lääkärin luento.

Mukaan otetaan 14-16 henkilöä. Ilmoittautuminen sähköisesti 19.6. mennessä: ilmoittautumislinkki. Lisätietoa ilmoittautuneille laitetaan sähköpostitse keskiviikkona 22.6.

Etusijalla ovat ne, joilla on akuutti tai krooninen sarkoidoosi keuhkoissa ja on sitoutunut osallistumaan kaikkiin edellä mainittuihin verkkotapaamisiin.