Kouvolan seudun harvinaista hengityssairautta sairastavat läheisineen

Ajankohta: 04.04.2024 klo 17:30 – 19:30

Paikka: Original Sokos Hotel Vaakuna, Hovioikeudenkatu 2, Kouvola

Järjestäjä: Hengitysliitto ry

Vastuuhenkilö: Marika Kiikala-Siuko, marika.kiikala-siuko@hengitysliitto.fi tai p. 050 539 3071

Hengitysliitto järjestää yhteistyössä Kymen Hengitysyhdistyksen kanssa keskusteluillan harvinaisia hengityssairauksia sairastaville ja heidän läheisilleen

Tervetuloa keskustelemaan ja vaihtamaan ajatuksia muiden harvinaista hengityssairautta sairastavien ja heidän läheistensä kanssa. Illassa mukana Hengitysliiton harvinaistoiminnan asiantuntija Marika Kiikala-Siuko.

torstaina 4.4.2024 klo 17.30 alkaen

Ilmoittautuminen viimeistään tiistaina 20.3.2024 marika.kiikala-siuko@hengitysliitto.fi tai p. 050 539 3071 / Marika.

Harvinaisia hengityssairauksia ovat mm. alfa-1-antitrypsiinin puute, bronkiektasiatauti, EDAC, keuhkofibroosit, keuhkosarkoidoosi, korkea keuhkovaltimoverenpainetauti, värekarvojen toimintahäiriö (primaari siliaarinen dyskinesia, Kartagenerin oireyhtymä) ja trakeobronkomalasia.