Julkaistu: 18.11.2020

Tilaa uusittu opas keuhkoahtaumatautia sairastaville

Hengitysliitto on julkaissut uudistetun oppaan keuhkoahtaumatautia sairastaville. Opas on tilattavissa painettuna versiona postikuluja vastaan ja ladattavissa maksutta sähköisenä.

Kuten muissa pitkäaikaissairauksissa, myös keuhkoahtaumataudin hoidossa sairastuneen oma aktiivisuus, vastuullisuus ja sitoutuminen omaan hoitoon on tärkeää. Kokonaisvaltaisen hoidon tavoitteena on helpottaa sairastuneen kokemia oireita, parantaa elämänlaatua ja suorituskykyä, ylläpitää keuhkojen toimintakykyä, lisätä elinvuosia sekä vähentää sairauden pahenemisvaiheita, sairaalahoitopäiviä ja kustannuksia.

Hengitysliiton oppaassa keuhkoahtaumatautia sairastaville käydään läpi keuhkoahtaumataudin kokonaisvaltainen hoito aina liikunnasta lääkehoitoon ja ravitsemukseen. Oppaassa annetaan myös ohjeita matkustamiseen ja kuntoutukseen hakeutumiseen.

Lisäksi oppaassa on perustietoa keuhkoahtaumataudista, taudin toteamisesta, erilaisista taudinmuodoista ja pahenemisvaiheista.

Tilaa keuhkoahtaumaopas painettuna

Lataa keuhkoahtaumaopas sähköisenä