Lisäaikaa liikunnalle -kampanja

Hengitysliitto ja hengitysyhdistykset ovat tehneet jo pitkään yhteistyötä Apteekkariliiton ja sen jäsenapteekkien kanssa. Tavoitteena on ollut hengityssairaiden liikuntaan kannustaminen ja hengitysterveyden edistäminen. Yhteistyö aloitettiin Kunnossa kaiken ikää (KKI) -ohjelman innoittamana jo vuonna 1999.

Lisäaikaa liikunnalle -kampanja

Hengitysliiton ja Apteekkariliiton jokasyksyinen Lisäaikaa liikunnalle -kampanja aktivoi ihmisiä liikkumaan. Kun kellot käännetään lokakuussa talviaikaan, meillä kaikilla on loistava mahdollisuus hyödyntää päivän ylimääräinen tunti liikkumiseen.

Kampanjan teemoina vuosien varrella on ollut mm. Keuhkot pihalle, Arkiliikunnan SM-kisat ja Suomi liikkuu 100 -lasissa. Suomi liikkuu 100 lasissa -kampanjalla juhlistimme vuonna 2017 Hengitysliiton liikuntatoiminnan 30. juhlavuotta. Apteekeissa sai ostettua mm. Suomi liikkuu 100 lasissa jumppakeppejä.

Yhteensä kampanjat ovat on liikuttaneet yli 10 000 ihmistä yli 1000 tapahtumassa eri puolilla Suomea.

Tarvisetko tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen? Soita sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen 044 407 7010 tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19. Vertaispuhelin tarjoaa tukea sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 0,08 € / puhelu + 0,16 € / minuutti.

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.