Tärkeintä on lähteminen – vähintään kerran päivässä!

Siirrymme jälleen talviaikaan sunnuntaina 27.10.2019. Tämän vuoden Lisäaikaa liikunnalle -kampanjan teemana on: Tärkeintä on lähteminen – vähintään kerran päivässä!

Perinteinen Hengitysliiton ja Apteekkariliiton Lisäaikaa liikunnalle -kampanja täyttää jo 20 vuotta! Kannustamme hengityssairaita, heidän läheisiään ja hengitysterveydestään kiinnostuneita ihmisiä käyttämään talviajan tuoma lisätunti liikuntaan ja omasta terveydestä huolehtimiseen.

Kampanja starttaa tänä vuonna jo 1.10. Lokakuun ajan voi kerätä itselleen liikkeellelähtöpisteitä ja 31 pistettä kerättyään voi osallistua matkalahjakortin arvontaan. Lähtöpisteensä ja yhteystietonsa voi ilmoittaa tälle sivulle lokakuun alusta alkaen.

Kampanja huipentuu kellonsiirtoviikonloppuun 26.- 27.10., jolloin Hengitysliitto ja Apteekkariliitto kannustavat paikallisia hengitysyhdistyksiä ja apteekkeja järjestämään muiden yhteistyökumppaneiden kanssa liikunnallisen tapahtuman tai tempauksen. Kannustamme Puistogolfin pelaamiseen (sisätiloissa), yhteisen kävely- tai sauvakävelylenkin tai esimerkiksi yhteisen keppijumpan järjestämiseen. Tulemalla tapahtumaan, osallistuja saa lähtöpisteitä omaan korttiinsa.

Tärkeintä on lähteminen -materiaalit:

Lähtöpistekortti

Tärkeintä on lähteminen pyöräily lähtopistekortti

Julisteet

Tärkeintä on lähteminen pyöräily juliste        Tärkeintä on lähteminen kalastus juliste        Tärkeintä on lähteminen sohva juliste

Linkkejä:

Tilaa Tärkeintä on lähteminen julisteita ja lähtöpistekortteja

Lomake Lisäaikaa liikunnalle -tapahtuman ilmoittamiseen

Tarvisetko tukea sisäilmasairauden kanssa elämiseen? Soita sisäilmasta sairastuneiden vertaispuhelimeen 044 407 7010 tiistaisin klo 9−12 ja torstaisin klo 16−19. Vertaispuhelin tarjoaa tukea sisäilmasta sairastuneille ja siitä oireileville sekä heidän läheisilleen. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 0,08 € / puhelu + 0,16 € / minuutti.

• Facebook : 2841090285919492

Jos lapsesi oireilee sisäilmasta ja kaipaat tukea sekä kuuntelevaa korvaa, soita Vanhempainlinjalle! Puhelimessa sisäilmasta oireilevien lasten vanhemmat voivat purkaa ajatuksiaan luottamuksellisesti. Vanhempainlinja palvelee keskiviikkoisin kello 16–19 numerossa 044 407 7010. Palvelu on maksutonta.

Hae mukaan vapaaehtoiseksi päivystäjäksi. Lue lisää: https://bit.ly/2GZCFuC

Epäiletkö, että kotonasi on sisäilmaongelma? Tökkiikö kotisi ilmanvaihto? Onko sinulla mielessäsi joku muu sisäilmaan liittyvä kysymys? Soita Hengitysliiton sisäilma- ja korjausneuvontapuhelimeen. Sisäilma-asiantuntijamme neuvovat sinua ma–to klo 9–15 numerossa 020 757 5181. Palvelu on maksutonta. Soittaminen 0207-alkuisiin numeroihin maksaa 8,35 senttiä/puhelu + 16,69 senttiä/minuutti.