Sisäilma

Rakennusten huono sisäilma voi aiheuttaa monenlaisia terveyshaittoja ja alentaa työtehoa ja viihtyvyyttä. Sen vuoksi kodin, työpaikan, koulun tai päiväkodin puhtaasta ja raikkaasta sisäilmasta huolehtiminen on tärkeää.

Terveyshaittoja voivat aiheuttaa niin ulkoilmasta sisätiloihin tunkeutuvat kuin sisätiloissa muodostuvat kaasumaiset tai hiukkasmaiset epäpuhtaudet.

Näiltä sivuilta löydät tietoa rakennusten kosteus- ja homevaurioista ja tyypillisimmistä hiukkasmaisista ja kaasumaisista epäpuhtauksista. Lisäksi sivuilla esitelty ja arvioitu erilaisia sisäilman puhtauteen vaikuttavia laitteita, kuten esimerkiksi ilmankostuttimia ja ilmanpuhdistimia. Myös ulkoilman epäpuhtauksiin ja niiden altistumisen välttämiseen ynnä muut ulkoilmaan liittyvät asiat on koottu tänne. Klikkaa vasemmalla olevia linkkejä ja lue lisää.

Hengitysliitossa hengitysilmaan liittyviä asioita hoitavat korjausneuvojat ja Suomen Sisäilmakeskus Oy (kaupalliset palvelut). Korjausneuvojat neuvovat maksutta homevaurioihin, ilmanvaihto-ongelmiin, rakentamiseen ja muihin sisäilma-asioihin liittyvissä kysymyksissä.

www.hometalkoot.fi - Tietoa kosteusvaurioista eri vuosikymmenien taloissa

Tietoa homesairauksista