Hengitysliiton lahjoittaa Airvo korkeavirtaushappihoitolaitteen OYS:lle
Julkaistu: 21.12.2020
UutisetHengityssairaudetHengitysterveysVaikuttaminen

Hengitysliitto lahjoitti korkeavirtaushappihoitolaitteen OYS:lle

Yhteistyökumppanimme Fisher & Paykel Healthcare Suomi lahjoitti joulun alla Hengitysliitolle kaksi Airvo 2 -laitetta. Hengitysliitto luovutti toisen laitteista Oulun yliopistollisen keskussairaalan keuhkosairauksien osastolle.

Luovuttajina toimivat Hengitysliiton järjestöasiantuntija Päivi Suuniittu ja Oulun seudun hengitysyhdistyksen puheenjohtaja Tapio Still. Lahjoituksen vastaanotti ylilääkäri Katriina Kahlos. Mukana luovutuksessa olivat myös vasemmalta lukien apulaisosastonhoitaja Riitta Kymäläinen, osastonhoitaja Tarja Herronen, perushoitaja Päivi Riekki sekä apulaisosastonhoitaja Satu Mustakangas (kuvassa oikealla).

Airvo 2 -laite eli korkeavirtaushappihoitolaite lämmittää ja kostuttaa hengitysilmaa. Laitteella hoidetaan muun muassa keuhkoahtaumatautia ja kystistä fibroosia.

Luovutuksen arvo on 2500 euroa.

Lisätietoa lahjoituksista antaa Hengitysliiton markkinoinnin ja liikunnan kehittäjä Janne Haarala, 050 5224094 tai janne.haarala@hengitysliitto.fi.

Voit auttaa hengityssairaita osallistumalla joulukeräykseemme Hengitysliiton lahjoitussivuillla. Jokainen lahjoitus on tärkeä. Kiitos tuestanne!