Julkaistu: 1.10.2022

Hyvää Miina Sillanpään ja kansalaisvaikuttamisen päivää!

Vuosi sitten Miina Sillanpään ja kansalaisvaikuttamisen päivä nostettiin vakiintuneiden liputuspäivien joukkoon.

Kansalaisvaikuttaminen on tärkeää koko yhteiskunnan kehityksen kannalta ja meidän kaikkien kannattaa vaalia mahdollisuuksia siihen. Samassa yhteydessä vietetään järjestöjen ja yhdistysten järjestöpäivää.

– Järjestöt tekevät tärkeää vaikuttamistyötä, jota tarvitaan. Haluan korostaa erityisesti sote-järjestöjen panoksen merkitystä, kun yhteiskunta ympärillämme on suuressa muutoksessa, toiminnanjohtaja Markku Hyttinen sanoo.

– Kansalaisvaikuttamista voi kanavoida myös järjestötyön kautta. Hengitysliitto kuuntelee sekä jäsenistön että kansalaispalautteen viestejä ja välittää ihmisten ääntä päättäjien tietoisuuteen, järjestöjohtaja Mervi Puolanne jatkaa.

Hengitysliitto kokoaan yhteen 21 000 jäsentä ja vaikuttaa aktiivisesti hengitysterveyden ja hengityssairaiden sekä heidän läheistensä hyvään elämään. Mukana toiminnassa on 79 yhdistystä ja satoja aktiiveja ympäri maan. Suuri osa toiminnasta on avointa kaikille kiinnostuneille, joten mukaan pääsee matalalla kynnyksellä – niin live- kuin verkkotapahtumiinkin!

Hengitysliitto viestii, vaikuttaa ja tarjoaa vertaistukea. Löydä oma tapasi osallistua toimintaamme! Lisätietoa ajankohtaisista asioista saat www.hengitysliitto.fi.