Joulukampanja 2023 kuvassa talvinen maisema, lumiukko ja hymyilevä tyttö

Sinun lahjoituksellasi on merkitystä!

Moni hengityssairas tietää miltä tuntuu, kun rintakehää kiristää panssari ja keuhkot ovat kuin tulessa. Happi tuntuu loppuvan eikä kodin ulkopuolelle halua lähteä, ellei ole aivan pakko. Aktiivinen omahoito ja liikunta ovat monesti avainasemassa hoidon onnistumiseksi, mutta siihenkin tarvitaan apuvälineitä. Esimerkiksi arjen asiointia helpottaville matkahappirikastimille on eri puolella Suomea jatkuva tarve.

Kukaan ei halua sairastua, mutta silti näin käy. Vertaistukea tarvitaan antamaan uskoa tulevaan ja voimaa sitoutua omahoitoon.

Hengitysliitto tekee tärkeää työtä hengityssairaiden hyvinvoinnin parantamiseksi muun muassa lahjoittamalla erilaisia hengittämisen apuvälineitä yliopisto- ja keskussairaaloiden kautta lainattavaksi tarvitseville. Lahjoitukset Hengitysliitolle mahdollistavat myös laajan tiedon tuottamisen, vertaistoiminnan ja monipuolisen järjestötyön.

Tee lahjoitus MobilePayssa lyhytnumeroon 56229 tai perinteisenä tilisiirtona FI22 5780 2420 0023 89. Muista merkitä tilisiirtoon viitenumero 65100.

Voit myös tehdä perinteisen verkkolahjoituksen suoraan näiden sivujen kautta.

Kiitos, kun olet mukana tukemassa Hengitysliiton työtä lahjoittamalla sopivaksi katsomasi summan joulukeräykseen!

Hengitysliiton keräyslupa: Poliisihallitus 16.12.2020 RA/2020/1623. Keräyslupa on voimassa toistaiseksi.

Paluu aktiiviseen elämään happiviiksien avulla

Sairastuminen muutti Heli Salon elämän. Vertaistoiminta on auttanut häntä kääntämään sairauden voimavaraksi.